سلامت خانواده

اجاره بلاگر برای جذب مشتری / به تو طلا و ماشین می دهم تا زیبا شوم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه سلامت: بینی های رو به بالا که گاهی نشان از عدم تخصص جراح دارد، لب ها و گونه هایی که با کمک جراح برجسته شده اند، چشم هایی که با هنرمندی جراح کشیده شده اند و چین و چروک هایی که با دست پزشک کشیده شده اند و در خلاصه، او هر کاری که با بازیگران هالیوود انجام می شود انجام داده است. یا بیشتر شبیه عروسک های باربی!

مراقبت او برای جلوگیری از اضافه وزن نه برای سلامتی بلکه برای باربی شدن و باربی ماندن و در این روند باربی شدن حتی ممکن است سلامت و وقار خود را از دست بدهند و به مواد گرایش پیدا کنند. یک دارو مانند شیشه ای که در برخی از داروهای لاغری استفاده می شود، حتی سلامت و وقار خود را از دست می دهند.

برخی افراد به جای اینکه به دنبال روانشناس یا روانپزشک باشند، هر روز به دنبال جراح زیبایی جدید می گردند تا شاید بتوانند توجه بیشتری را برای خود و تایید دیگران برای زیبا بودن بخرند. گرفت آوردن و این داستان ادامه دارد.

اما باربی شدن دیگر فقط مختص خانم ها نیست و امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از کلینیک های زیبایی برای کسب درآمد بیشتر اجاره می دهند. وبلاگ نویسان این کار را کرده اند تا بتوانند تب جراحی های زیبایی را در آقایان تا حد امکان گرم کنند!

در همین راستا با دکتر علی میقانی متخصص و جراح زیبایی گفتگویی داشتیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

میقانی در ابتدا با اشاره به رواج اعمال زیبایی در سراسر دانیال او توضیح می دهد که مهم است که عمل های زیبایی در همه جای دنیا رو به افزایش بوده است، اما در ایران این روند در سال های اخیر افزایش یافته است و در گذشته عمل های زیبایی برای افراد مشهور و … مطرح شد بود، اما کم کم تب این نوع عمل ها گسترش پیدا کرد. یکی از دلایل قابل توجه افزایش تعداد جراحان جراحی زیبایی است که متناسب با افزایش تعداد جراحان جراحی زیبایی افزایش می یابد.

دلیل دیگر می تواند کاهش هزینه عمل های زیبایی باشد. مثلا اگر حقوق یک جراح پلاستیک 5 هزار یورو باشد، امروزه به دلیل تعداد زیاد جراحان، این هزینه ها نیز شکسته شده و بسیار کاهش یافته است. دلیل بعدی تبلیغات گسترده در فضای مجازی است. زمانی که دسترسی به فضای مجازی آسان شد و هر فردی در هر سنی می توانست به این فضا دسترسی داشته باشد. در چنین فضایی تبلیغات خیلی راحت روی مخاطب تاثیر می گذارد.

در اینجا به دو نوع مخاطب برمی خوریم، گروهی از افراد که ظاهر یک سلبریتی را جستجو و مقایسه می کنند یا فردی که این عمل ها را با خودش انجام داده و تصمیم به جراحی و تغییر چهره می گیرد. دسته دوم برای بیشتر دیده شدن و افزایش فالوور دست به چنین اقدامات زیبایی می زنند.

ترفند جدید برای تبلیغ زیبایی/ بهت طلا و ماشین میدم خوشگلم کن!

تب عمل های زیبایی مردانه

در ادامه این گفتگو این فوق تخصص جراحی زیبایی به رواج عمل های زیبایی در آقایان اشاره می کند و می گوید که همچنان روند انجام عمل های زیبایی در خانم ها بیشتر است اما با گذشت زمان این درصد در حال تغییر است. در کلینیک ها مردانی را می بینیم که برای انجام عمل های زیبایی مراجعه می کنند. چند سال پیش جامعه و حتی خانواده ها چنین تغییری را در مردان نمی پذیرفتند اما امروزه می بینیم که همسر یا خانواده مرد او را به این کار تشویق می کنند.

مثلا یک آقا برای جراحی زیبایی کلینیک مراجعه کرده و در مشاوره ها گفته اند که نیازی به جراحی ندارد. اما با وجود اینکه به این افراد که اطلاعات کمی در مورد جراحی دارند قبل از عمل مشاوره داده می شود، قبول نمی کنند. برای یک مرد می توان جراحی را زمانی انجام داد که مشکل اساسی مانند مشکلات تنفسی داشته باشد که همیشه نیاز به جراحی ندارد.

ترفند جدید برای تبلیغ زیبایی/ بهت طلا و ماشین میدم خوشگلم کن!

رابطه مشکلات روانی با جراحی زیبایی

همانطور که میقانی توضیح می دهد، ذهنیت این افراد ارتباط مستقیمی با جراحی زیبایی دارد. برخی افراد واقعاً نیازی به جراحی ندارند، اما دچار وسواس شده اند و همین امر باعث شده است که به جراح زیبایی مراجعه کنند. معمولا به این افراد توصیه می شود به روانشناس مراجعه کنند. آیا این افراد فکر می کنند با تغییر ظاهر خود می توانند مشکل را حل کنند که گاهی حتی با جراحی هم این اتفاق نمی افتد و گاهی ممکن است فرد به بیماری زمینه ای مبتلا باشد. اگر مهمانی موفق باشد، وبلاگ نویس شده باشد و حتی درآمد قابل توجهی داشته باشد، مربوط به تغییراتی است که او در ظاهر خود ایجاد کرده است.

آقایان گرفتار در فضای مجازی

این جراح زیبایی در ادامه تاکید می کند که در 25 سال سابقه کاری خود تا به حال جراحی زاویه فک را روی آقایی انجام نداده ام، مگر اینکه تصادف کرده باشد یا سوختگی داشته باشد که نیاز به عمل فک یا صورت مرد داشته باشد. در این نوع مسائل یک مشکل وجود دارد و آن بحث فضای مجازی است. وقتی شخصی وبلاگ نویسان را در اینستاگرام می بیند و در دام تبلیغات آنها می افتد و شروع به مقایسه چهره خود با آنها می کند، این تفکر در فضای مجازی به وجود می آید که اگر خواننده خوبی است یا در این فضا دیده می شود، به این دلیل است که در چهره اوست. تغییر کرده است؛ اما این تمام ماجرا نیست و فرد به جای کار بر روی استعدادهای خود، راه آسان تری به نام جراحی را انتخاب می کند.

این مورد هم به دلیل تغییر ذائقه مردم است. اگر تا چند سال پیش این نوع عمل‌ها برای مردان بد تلقی می‌شد، امروز یک معیار ارزشی در جامعه است و میزان و درصد عمل‌های زیبایی بین زنان و مردان اتفاق می‌افتد.

ترفند جدید برای تبلیغ زیبایی/ بهت طلا و ماشین میدم خوشگلم کن!

جلب توجه جامعه

میقانی با اشاره به تبلیغات اغواکننده عمل های زیبایی می گوید: تبلیغات در کنار اغراق در انگیزه و تشویق مخاطب نقش مهمی ایفا می کند و با آرمان های زیبایی مواجه می شود که گاه وجود خارجی ندارد و با ویرایش ایجاد می شود. انسان مدام خود را با آنها مقایسه می کند و اگر نقصی داشته باشد فکر می کند با جراحی زیبایی می تواند آن را برطرف کند.

من بارها به این افراد گفته ام که اگر قرار است تغییری رخ دهد باید با آگاهی و کاملا علمی انجام شود. عوارض بعد از عمل را بشناسید و کاملا آگاهانه تصمیم بگیرید، نه اینکه کاری را احساسی انجام دهید.

گاهی اوقات وقتی می بینیم فردی از آگاهی کافی برخوردار نیست، به صورت علمی برای او توضیح می دهیم، اما فرد قبول نمی کند و فقط می خواهد روی صورتش عمل زیبایی انجام دهد. این عیب به این دلیل است که برخلاف همه کشورها در کشور ما قبل از انجام عمل های زیبایی مشاوره انجام نمی شود و این امر منجر به جدی نگرفتن صحبت های پزشک توسط بیمار می شود. مسئولانی که در این زمینه وجود دارند باید جلوی این گونه تبلیغات را بگیرند و فضای مجازی را به دقت رصد کنند.

ترفند جدید برای تبلیغ زیبایی/ بهت طلا و ماشین میدم خوشگلم کن!

برای زیبا شدن طلا و ماشین بفروش!

وی در پایان تاکید می کند که عوامل زیادی در میزان رضایت فرد بعد از عمل وجود دارد. اما بارزترین عوامل این است که زنان نسبت به مردان رضایت بیشتری دارند. همچنین در افرادی که مرفه تر هستند، رضایت بیشتری نسبت به افرادی که گاه برای کسب درآمد طلا یا خودروی خود را می فروشند، وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا