سلامت خانواده

آیا خوردن هسته سیب مضر است؟

به گزارش خبرآنلاین، خوردن سیب بسیار مفید است اما هیچکس دقیقاً نمی داند که چرا هسته سیب را نمی خوریم. همه از خوردن کل سیب اجتناب می کنند یا اصلا هسته آن را نمی خورند. پاکسازی سیب نیز یکی از نکاتی است که می تواند نقش بسزایی در سلامت مصرف این میوه داشته باشد.

برنا نوشت: خوردن هسته سیب یا به طور کلی کل سیب ضرری ندارد. اگر بتوانید هسته ها را کامل بجوید بهتر است اما باید بدانید که هسته سیب حاوی آمیگدالین است که در حین هضم مقدار کمی سیانید آزاد می کند. هسته سیب پس از ورود به بدن واقعاً هضم نمی شود مگر اینکه آن را کامل بجوید. حتی اگر هسته های آن را جویده نشده بخورید، باید حدود 18 سیب بخورید تا به مقدار سیانید مورد نیاز برای از بین بردن بدن نزدیک شوید. بنابراین، اگر چند هسته سیب را بدون جویدن خوردید، اصلا نگران نباشید، زیرا گدازه یدگالدین هسته گیلاس بسیار خطرناکتر از هسته سیب است.

اگر سیب را از پایین به بالا گاز بزنید و بخورید، سیب پرتر به نظر می رسد و تنها حدود 30 درصد آن به عنوان زباله دور ریخته می شود. اما معمولا افراد علاوه بر هسته، قطعات اطراف هسته را دور می اندازند. ارزش هسته سیب میلیاردها دلار از این میوه است که 13.2 میلیارد دلار تخمین زده می شود. میوه ها و سبزیجات باید قبل از مصرف شسته شوند تا سموم آفت کش ها کاملا از بین بروند. بهتر است میوه ها را به کمک برس سبزیجات تمیز کرده و خوب بشویید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله Food Research International، آب لوله کشی تنها می تواند پنج نوع آفت کش را تا 20 درصد کاهش دهد و این کمترین میزان مشاهده شده در شستشوی میوه ها به ویژه سیب است. اگر میوه را چند دقیقه در آن خیس کنید تا باکتری ها از بین بروند، آب مقطر یا آب تصفیه شده می تواند این شستشو را به طور موثرتری انجام دهد. آنها استفاده از صابون را برای حذف آفت کش ها توصیه نمی کنند زیرا این محصول کاملاً غیر خوراکی است. شوینده های میوه و سبزیجات با کمک آب شیرین فقط می توانند آفت کش ها و باکتری ها را برای مدت کوتاهی از بین ببرند و در واقع این مواد فقط پول شما را هدر می دهند. استفاده از سرکه به خصوص برای گوجه فرنگی می تواند تا 6 نوع باکتری را از بین ببرد و تا 94 درصد سموم میوه ها و سبزیجات را از بین ببرد. یک آزمایش خاص نشان داد که سرکه 98 درصد از باکتری های موجود در سیب و گلابی را کاهش می دهد. می توانید از سرکه و آب به نسبت یک به سه استفاده کنید. استفاده از نوشابه نیز یکی از بهترین راه ها برای شستن سیب است. خیساندن سیب در نوشابه به مدت 12 تا 15 دقیقه می تواند اثرات آفت کش ها را کاملا از بین ببرد.

شاید فکر کنید چرا از سیب های ارگانیک استفاده نکنید. اما برخلاف تصور عموم، آفت کش های موجود در سیب های ارگانیک می توانند سلامت آن ها را به خطر بیندازند. بنابراین نظافت و شستشوی سیب های ارگانیک نیز مانند سیب های معمولی باید رعایت شود. به طور کلی، اگر نگران سلامت سیب های مصرفی با اتانول هستید، بهتر است همیشه یک اسپری آب و سرکه برای میوه های تمیز به خصوص سیب در دسترس داشته باشید.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا