اخبار سلامت

آلودگی های بیولوژیک از رژیم خونخوار صهیونیستی بعید نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری همایش ملی درس های گرفته شده از کرونا با اشاره به اهمیت خودکفایی در نظام سلامت اظهار داشت: در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی شاهد بودیم که مردم ابتدا خودشان را واکسینه کردند. و سپس اقدام به صادرات واکسن به کشورهای دیگر کردند و در خرید واکسن از هند دیدیم که با وجود اینکه قرارداد بسته بودیم، ابتدا واکسن را به مردم خود تزریق کردند و سپس به کشور ما صادر کردند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به موضوعی مانند انفجار پیجرها در لبنان، ممکن است در حوزه زیستی نیز چنین اتفاقاتی رخ دهد؟ وی ادامه داد: ماجرای انفجار پیجر در لبنان باید نگرانی هایی را در مورد دارو و مواد غذایی در سطح جامعه جهانی ایجاد کند، زیرا با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، رژیم اشغالگر قدس از این واقعیت دوری نخواهد کرد. روزی داروها و واکسن ها و بنابراین مجامع جهانی و سازمان بهداشت جهانی باید به این مسائل توجه کنند.

وی ادامه داد: آلودگی فرآورده های بیولوژیکی توسط رژیم تشنه به خون صهیونیستی نیز دور از انتظار نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین اقدامی را انجام ندهد و به طور بالقوه، این احتمال وجود دارد، البته کنوانسیون های بین المللی استفاده از سلاح های بیولوژیک را منع کرده است. معاهدات آنها و کشور ما نیز یکی از این کنوانسیون هاست، اما لازمه این امر این است که کشورها مجهز به تجهیزات شناسایی عوامل بیولوژیکی باشند و باید برای حملات بیولوژیکی در آینده فکری همه جانبه کرد.

ابوالقاسمی بیان کرد: بیمارستان بقیه الله (عج) در ایام کرونا 8 شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است. ما تجربیات زیادی در زمینه درمان بیماری کرونا داریم و در این راستا همایش ملی درس‌های آموخته شده از کرونا برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم این تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم به صورت محدود از مهمانان خارجی دعوت کنیم و برگزاری کنگره بین المللی را به زمان دیگری موکول کنیم. آنها به صورت مجازی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه در دوران کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تنها دانشگاهی بود که اقدام به ساخت واکسن کرد، خاطرنشان کرد: در آن روزها به یک میلیون نفر واکسن نورا تزریق شد که تزریق این واکسن انجام شد. هیچ عارضه ای نداشته باشد از آنجایی که یک میلیون نفر آن را تزریق کردند، به دلیل فرونشست کرونا در کشور، دیگر نیازی به واکسن نبود.

وی همچنین به اجرای روش پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی اشاره کرد و تصریح کرد: در زمان اپیدمی از روش پلاسما درمانی در بیماران کرونایی استفاده کردیم. چینی ها یک ماه قبل از ما پلاسمادرمانی را در کشورشان شروع کرده بودند و ما بر اساس نتایج اولیه تحقیقات آنها پلاسما درمانی را شروع کردیم. در پلاسما درمانی، پلاسمای خون بهبود یافتگان از ویروس کرونا که حاوی آنتی بادی بود دریافت و به افراد مبتلا تزریق شد. ابتدا به افراد بیمار پلاسما تزریق کردیم و در این مرحله تعدادی از بیماران بهبود یافتند و پس از مدتی مشخص شد که پلاسما درمانی در افرادی که در مراحل اولیه بیماری بودند موثر بوده است، با وجود این، در ایران کمیته ملی کرونا عجله کرد و دستور توقف پلاسما درمانی در بیماران کرونایی را صادر کرد و این باعث شد که تزریق پلاسما به بیماران کاهش یابد و در دوران کرونا به سمت دارو درمانی برود، در حالی که پلاسما درمانی هم ارزان بود و هم منجر به بهبودی بسیاری از بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در پاسخ به سوال تسنیم گفت: در دوران کرونا داروهای زیادی مصرف شد و حتی داروی رمدسیویر که بعداً بی اثر بودن آن اعلام شد، پرفروش ترین داروی سال شد. آیا عوارض و اثربخشی داروهای مصرفی در حوزه کرونا در همایش بررسی و آموخته های آن به وزارت بهداشت منتقل می شود؟ وی تصریح کرد: در این همایش چالش های دوران کرونا را بررسی می کنیم، به عنوان مثال در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، خیابان ها ضدعفونی می شد و این باید درسی برای آینده ما باشد که اگر بیماری تنفسی دیگری مشابه کرونا شیوع پیدا می‌کند، نباید چنین کاری کنیم یا مثلاً در دوران کرونا، مردم ادعا می‌کردند داروهای گیاهی برای درمان کرونا می‌سازند، در حالی که در زمان همه‌گیری، روش درمان بیماری نباید به این صورت باشد، زیرا برخی افراد دچار ریه شده‌اند. آسیب پس از استفاده از برخی مواد مانند بخور جوش شیرین و از طرف دیگر برای مدت طولانی از مراکز تحقیقاتی ما خواسته شد تا این ادعاها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در مورد داروها نیز قرار است بررسی شود که داروهای مصرفی در کرونا چقدر موثر هستند و اولین پنلی که در همایش برگزار می‌شود درباره اثربخشی داروها و اقدامات مقابله با کرونا خواهد بود، البته موضوع مصرف داروهای موثر رد شد، مختص کشور ما نبود و همه کشورها یکسان عمل کردند.

ابوالقاسمی یادآور شد: درباره واکسن‌های کرونا عوارض واکسن‌ها ثبت شده و تقریباً همان مواردی است که در مقالات بین‌المللی ذکر شده است. واکسن های کرونا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و عوارض جانبی آن نیز مشخص شده است. مثلا در مورد واکسن AstraZeneca مشخص شد که عوارض انعقاد خون دارد، اما اینکه برخی ادعا می کنند واکسن عوارض خاصی مانند افزایش تعداد سکته های مغزی را ایجاد می کند، علمی نیست و بیشتر مربوط به ضد واکسن است. تبلیغات

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر درمان محوری در دوران کرونا گفت: به نظر من از اتفاقات دوران کرونا مثلا در نظام سلامت بعد از شیوع بیماری کرونا درس عبرت نگرفتیم. ، هنوز این درس را نگرفتیم که باید در حوزه سلامت و پیشگیری بیشتر برای آینده سرمایه گذاری کنیم.

غلامرضا فرنوش، دبیر اجرایی همایش درس‌های گرفته شده از کرونا گفت: بیش از 1500 نفر از جمله اساتید و دانشجویان گروه‌های علوم پزشکی در این همایش ثبت نام کرده‌اند و 850 مقاله به این همایش ارسال شده است. در این همایش تنها به بعد بهداشتی کرونا توجه نکرده ایم، بلکه به جنبه های هنری، رسانه ای، اجتماعی، اقتصادی و … نیز پرداخته ایم و پنلی با موضوع رسانه نیز در این همایش برگزار می شود.

وی افزود: بیش از 500 اثر هنری از جمله شعر، عکاسی، داستان، نقاشی، مستند، نماهنگ، پوستر و … به این همایش ارسال شده و 50 ایده در این همایش بررسی می شود.

وی ادامه داد: این همایش ۱۴ و ۱۵ مهرماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا