سلامت خانواده

آخرین آمار تب دنگی در کشور; شناسایی عامل انتقال بیماری در این استان ها

به گزارش خبرآنلاین، دکتر شهنام آرشی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های سامانه مراقبت سندرمی فعلی کشور از ابتدای امسال تا 21 شهریور 189 مورد «تب دنگی» گزارش شده است، اظهار داشت: بر اساس بررسی اپیدمیولوژیک انجام شده برای بیماران، در حال حاضر اکثر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور دارند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره نحوه شناسایی بیمارانی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند، توضیح داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌های «گراش»، «لارستان» «جهورم» و «شیراز» توانسته اند بیشتر موارد ابتلا را تشخیص دهند. شناسایی ورودی؛ منظور از موارد ذکر شده این است که افرادی سابقه سفر به خارج از ایران را داشته و در کشور دیگری به این بیماری مبتلا شده اند.

عرشی افزود: همچنین دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان توانسته اند بیمارانی را که به خارج از کشور سفر کرده اند شناسایی کنند.

وی در خصوص میزان ابتلای محلی به دنگی در کیشور گفت: بر اساس گزارش ها 44 مورد فوت محلی به ثبت رسیده که 11 مورد در شهرستان بندرلینگا استان هرمزگان و 33 مورد در شهرستان چابهار سیستان و سیستان شناسایی شده است. استان بلوچستان داده می شوند

عرشی همچنین درباره وضعیت صید پشه Aedes در کشور گفت: در حال حاضر پشه Aedes “egypti” در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر وجود دارد و همچنین پشه Aedes “albopictus” در گیلان، مازندران، اردبیل و نیز صید شده است. استان های آذربایجان شرقی

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا