سلامت خانواده

فواید بی نظیر شربت زرشک – خبرآنلاین

به گزارش خبرآنلاین، زرشک حاوی انواع ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B مانند B1، B2، B6، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، پروتئین، کربوهیدرات، سدیم و پتاسیم است. این شربت نقش موثری در رفع تشنگی و تب بدن به ویژه در روزهای گرم سال دارد. روزه داران می توانند در فاصله افطار تا سحر ۲ لیوان شربت زرشک میل کنند.

به گزارش صداوسیما، این شربت خاصیت لاغری و چربی سوزی دارد و به دلیل وجود ویتامین های A و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

شربت زرشک تصفیه کننده خون و تنظیم کننده فشار خون، قند و چربی است. این شربت گردش خون را بهبود می بخشد و از حملات قلبی و مغزی جلوگیری می کند.

افرادی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند باید از شربت زرشک در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند زیرا این شربت کبد و کلیه را پاکسازی می کند و اسید اوریک را از بدن خارج می کند. شربت زرشک تاثیر بسزایی در شادابی، شفافیت پوست و رفع آکنه های صورت و بدن دارد. این شربت همچنین به درمان پسوریازیس (نوعی اگزمای شدید پوستی که با تخریب پوست همراه است) کمک می کند.

شربت زرشک برای دفع سنگ کیسه صفرا مفید است; افرادی که فشار خون پایینی دارند باید در مصرف این شربت احتیاط کنند و آن را با عسل زیاد مصرف کنند.

موارد منع مصرف شربت زرشک

افرادی که سرفه خشک و گلودرد دارند از مصرف شربت زرشک خودداری کنند. این شربت صفرا را پایین می آورد و برای افراد گرم مزاج (صفراوی) بسیار مفید است. افرادی که بلغم و نوشابه دارند شربت زرشک را زیاد مصرف نکنند و همراه با عسل زیاد مصرف کنند.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و قرص های فشار خون، قند و چربی خون استفاده می کنند، نباید شربت زرشک را همزمان با داروهای خود مصرف کنند و بین مصرف دارو و نوشیدن شربت حداقل 2 ساعت فاصله باشد. مصرف همزمان این داروها با شربت زرشک باعث تشدید اثر داروها می شود. افرادی که مزاج صفراوی دارند یک قاشق غذاخوری و افراد تیره و بلغمی در هنگام مصرف یک قاشق غذاخوری عسل به یک لیوان این شربت اضافه کنند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا