سلامت خانواده

13 کاری که نباید با معده خالی انجام داد

کمبود غذا یا به اصطلاح عامیانه کمبود سوخت می تواند از جهات مختلفی بر ما تأثیر بگذارد و همه این عواقب مربوط به رژیم غذایی نیست. این قابل درک است که شما همیشه نمی توانید احساس سیری کنید، اما برخی کارها وجود دارد که هرگز نباید با معده خالی یا زمانی که مدتی است غذا نخورده اید انجام دهید.

قهوه ننوشید

نوشیدن قهوه با معده خالی توصیه نمی شود. این می تواند نه تنها باعث سوزش سر دل شود، بلکه منجر به مشکلات گوارشی نیز می شود. اکثر مردم حتی بعد از یک فنجان قهوه صبحانه خود را حذف می کنند که آن را بدتر می کند.

موز نخورید

ما اغلب موز را برای صبحانه می خوریم، در کمال تعجب، موز میوه ای سالم است به شرطی که برای صبحانه خورده نشود. این میوه خوشمزه سرشار از منیزیم است، بنابراین با معده خالی بسیار سریعتر از حد معمول پردازش می شود. تاثیر این رویداد افزایش فشار بر سیستم قلبی عروقی است.

مرکبات نخورید

آب مرکبات تازه در اوایل صبح شما را زنده می کند، اما اگر با معده خالی مصرف شود می تواند خطرناک باشد. مرکبات حاوی اسیدی هستند که می تواند باعث سوزش سر دل، آلرژی، التهاب معده و حتی زخم شود. بنابراین بهتر است این بمب ویتامینه را برای بعد از صبحانه و زمانی که سر کار می روید نگهداری کنید.

محصولات تخمیری تازه پخته شده را نخورید

مقاومت در برابر نان های تازه پخته شده یا کاپ کیک های پخته شده در فر وسوسه انگیز است. مصرف مکرر آنها به عنوان صبحانه ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مانند درد شکم و گاز شود. دلیل این امر وجود مخمر در ترکیب این محصولات است.

شیرینی و شکلات نخورید

شروع روز با شیرینی و شکلات بسیار ناسالم است. پانکراس شما نمی تواند مقدار انسولین مورد نیاز برای آن مقدار قند را با معده خالی تکرار کند. این می تواند تعادل اسید و باز بدن را از بین ببرد. به جای خوردن شیرینی و شکلات برای صبحانه، آنها را به محل کار ببرید و زمانی که احساس کمبود انرژی کردید مصرف کنید.

آدامس نجوید

آیا اغلب اشتباه می کنید که زیاد آدامس می جوید؟ و آیا آن را با معده خالی می خورید؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، می تواند منجر به التهاب در معده شود. هرگز بیش از 10-15 دقیقه آدامس نجوید

داروهای ضد التهابی مصرف نکنید

به طور معمول نباید داروها را با معده خالی مصرف کنید، به ویژه داروهای ضد التهاب. همچنین در صورت داشتن هر گونه توصیه غذایی قبلی با پزشک خود مشورت کنید.

نخواب

شما باید بین آخرین وعده غذایی و زمان خواب 2 تا 3 ساعت فاصله داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که باید با احساس گرسنگی چرت بزنید. قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان شیر یا یک سیب میل کنید.

تصمیم نگیر

تصمیم گیری با معده خالی ممکن است عملکرد شما را تغییر دهد و ممکن است بعداً پشیمان شوید.

ورزش شدید انجام ندهید

ورزش با معده خالی ممکن است بر عملکرد شما تأثیر بگذارد و ممکن است نتوانید به حداکثر پتانسیل خود برسید زیرا بدن شما انرژی کمتری احساس می کند. بنابراین بهتر است قبل از رفتن به باشگاه یک میوه یا مقداری آجیل بخورید.

بحث نکن

وقتی روزه هستید و شکمتان خالی است، چارچوب فکری درستی ندارید. این ممکن است وضعیت را بدتر کند.

مذاکره نکنید

اگر معده شما خالی است یا به اندازه کافی غذا نخورده اید، نمی توانید هیچ نوع مذاکره ای را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و ممکن است نتوانید مطابق آنچه در ذهن دارید به اهداف خود برسید.

غذا نخرید

خرید غذا با معده خالی اشتباه بزرگی است. در نهایت بیشتر از آنچه نیاز دارید خرید می کنید و متوجه خواهید شد که اشتباه می کنید و میان وعده های ناسالم را به جای میان وعده های سالم انتخاب می کنید. در نهایت غذاهای پر کربوهیدرات و قند بالا را انتخاب خواهید کرد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا