سلامت خانواده

چه دمنوش هایی در طب سنتی برای درمان گرمازدگی مناسب هستند؟

سیاوش گلاری وی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مصرف دمنوش های مناسب برای درمان گرمازدگی اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای شدید در برخی از استان های کشور، احتمال گرمازدگی افراد افزایش یافته است.

وی افزود: در گام اول توصیه می شود افراد در ساعات اوج گرما از خروج از منازل و محیط های خنک خودداری کنند و یا در صورت خروج از منزل سعی کنند به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مصرف آب و مایعات در این روزهای گرم سال مهمترین نکته ای است که مردم باید رعایت کنند، تصریح کرد: دمنوش های طب سنتی نیز می تواند در درمان و حتی پیشگیری از گرمازدگی کمک کند که از جمله این چای ها می توانند باشند چای گیاهی وی به لیمو، شربت گلاب، شربت تخم مرغ و شربت خاکشیر اشاره کرد.

گلاری وی با بیان اینکه مردم در روزهای گرم سال تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های گرم کافئین دار پرهیز کنند، ادامه داد: وعده های غذایی باید سبکتر از روزهای دیگر باشد و افراد استراحت کافی برای خنک شدن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم استراحت کافی بدن افراد گرم و خشک می شود و رطوبت بدن آنها کاهش می یابد، گفت: مصرف هندوانه، شربت خیار با دم کرده گشنیز و عناب و زرشک برای پیشگیری از گرمازدگی افراد مناسب است.

یک متخصص طب سنتی می گوید هر چه باشد چای گیاهی یا اگر غذا شیرین تر باشد درجه حرارت آن نیز بیشتر است و نوشیدن گلاب با مقداری یخ بهترین راه برای درمان افراد گرمازدگی محسوب می شود. است.

گلاری وی با اشاره به اینکه استفاده از کاسنی و ریشه بیدمشک در روزهای گرم سال نیز می تواند مفید باشد، افزود: چای گیاهی نعنا یکی از گزینه های دیگر طب سنتی برای درمان علائم گرمازدگی است که علاوه بر نشاط آور به هضم غذا نیز کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا