اجرای پایلوت «ترالی هوشمند دارودهی» در بیمارستانها

به گزارش خبرگزاری سلامت، عباس عبادی در گفت وگویی درباره اجرای «ترولی هوشمند دارو» گفت: چند سالی است که «ترولی هوشمند دارو» در برخی کشورها اجرا می شود. هدف از پیاده سازی ترولی هوشمند دارویی کاهش خطاهای پزشکی و پرستاری است. همچنین استفاده صحیح از داروها از نظر دوز، زمان و نحوه مصرف نیز از دیگر اهداف پیاده سازی ترولی هوشمند دارویی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه معاونت پرستاری وزارت بهداشت با سازمان غذا و دارو دارای همکاران داروساز بالینی و فناوران هوش مصنوعی است. بر این اساس کارگروه هایی در زمینه اجرای طرح ترولی هوشمند دارو تشکیل شده و نمونه مدل های داخلی را از مدل های خارجی اقتباس کرده ایم. در وهله اول، طرح واگن برقی هوشمند دارو به صورت پایلوت اجرا می شود. امیدوارم بتوانیم در بیمارستان های «مگنت» فعالیت کنیم و سپس گامی در جهت تولید تجاری برداریم.
وی با بیان اینکه 6 بیمارستان مگنت در کشور داریم، تصریح کرد: حدود 3 سال از شروع پروژه بیمارستان های مگنت می گذرد. طرح ترولی هوشمند دارو به صورت پایلوت در بیمارستان های مگنت شامل امام خمینی(ره) تهران، شهید رحیمی خرم آباد، زهرا مردان آذری در تبریز، شهید باهنر کرمان و بهارلو تهران اجرا می شود. پس از اجرای آزمایشی ترولی هوشمند دارو و شناسایی نواقص این طرح، آن را به صورت ملی عملیاتی خواهیم کرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره بیمارستان های مگنت گفت: حدود یک دهه است که صحبت از بیمارستان مگنت دارند. این بیمارستان ها مراکز درمانی هستند که روند درمان در آنها تسهیل می شود. همچنین روابط انسانی بین «مدیریت و منابع انسانی» و «دریافتکنندگان و ارائهدهندگان خدمات» در بیمارستانهای مگنت حرفهای است. فرآیندهای زائد در این بیمارستان ها حذف شده و روند ارائه خدمات به همه گیرندگان تسهیل می شود.



