سلامت خانواده

درخواست پرستاران جهان از رهبران گروه هفت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، همزمان با برگزاری اجلاس گروه هفت در شهر اویان فرانسه، شورای بین المللی پرستاران با جمع آوری پرستاران در سواحل دریاچه ژنو، از سیاست گذاران تاثیرگذار جهان خواست تا از کادر پزشکی در سراسر جهان حمایت کنند. این گردهمایی در مقابل محل ملاقات سران جهان برگزار شد.

این اقدام دراماتیک و قدرتمند در پی نامه ای است که دکتر خوزه لوئیس کوبوس سرانو، رئیس شورای بین المللی پرستاران، به رهبران گروه هفت فرستاد.

در این نامه تاکید شده است که صیانت از حقوق و توانمندسازی پرستاران در محورهای اجلاس سران قرار گیرد. گامی که در راستای فعالیت مستمر این شورا تحت عنوان کمپین «پرستاران برای صلح» برداشته می شود.

در دل این گردهمایی تصویری تکان دهنده خودنمایی می کند. پرستاران در کنار دریاچه پرتره ای از چهره همکارانی که در جریان همه گیری کووید-19 جان خود را از دست داده اند، در دست دارند. با از دست دادن حداقل 115000 کارمند مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان، این تصویر یادآور عواقب بی توجهی به ایمنی کسانی است که از دیگران مراقبت می کنند.

هاوارد کاتن، مدیر اجرایی شورای بین المللی پرستاران، در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت: هر چهره در این تصویر نشان دهنده یک همکار است که در حین مراقبت از دیگران به طرز غم انگیزی از دنیا رفته است. ما نه تنها برای گرامیداشت یاد و خاطره آنها و ابراز همبستگی با همکارانمان در بحران ها، بلکه برای حمایت فوری از آنها اینجا هستیم.

وی در ادامه هشدار داد: پرستاران حاضر در این مکان به سران گروه هفت تذکر جدی می دهند. اگر اقدام فوری صورت نگیرد، این تصویر بار دیگر پر از چهره پرستارانی خواهد شد که در جنگ های امروز کشته، ربوده یا بازداشت شده اند.

مدیر اجرایی شورای بین المللی پرستاران افزود: پرستاران ضمن انجام وظیفه اخلاقی خود مبنی بر ارائه مراقبت های بی طرفانه که مورد حمایت حقوق بشردوستانه بین المللی است، با بی دفاع ماندن و یا حتی هدف قرار گرفتن عمدی مواجه می شوند.

کاتن ادامه داد: پیام ما ساده است. اکنون برای محافظت از کسانی که زندگی خود را وقف محافظت از دیگران کرده اند، اقدام کنید. پایان دادن به نقض حقوق بشردوستانه و تضمین تجهیزات ایمنی و حفاظتی لازم برای پرستاران.

رئیس شورای جهانی پرستاران در نامه خود به سران گروه هفت با اشاره به اینکه علیرغم تعهدات بین المللی، حملات به مراکز درمانی در حال افزایش است، گزارش ائتلاف «حفاظت از سلامت در زمان جنگ» را ذکر کرد. بر اساس این گزارش، تنها در سال 2025 تعداد 2546 حمله به مراکز درمانی و کارکنان ثبت شده است.

وی با تبیین نقش قدرتمند پرستاران در پیشبرد مسیر صلح و ارتقای سلامت جوامع، بر پیامدهای راهبردی و گسترده صیانت از نظام سلامت و نیروی انسانی آن تاکید کرد و در یادداشتی نوشت: پرستاران چه در عرصه درگیری و جنگ باشند و چه در واکنش بالینی به اپیدمی‌ها و اورژانس‌های بهداشتی، حمایت‌کننده از حقوق بشر، حمایت از حقوق بشر در اکثر اورژانس‌ها و فوریت‌های پزشکی. بازیابی، بازسازی و بازیابی.

هر روز شاهد پیامدهای مخرب محرومیت پرستاران از حق امنیت، حمایت، تجهیزات حفاظتی و شرایط ایمنی هستیم. حقوقی که آنها به شدت به آن نیاز دارند و مستحق آن هستند. شاهدیم که هجمه به نظام سلامت بدون مجازات و در سایه عدم پاسخگویی ادامه دارد.

حمایت از پرستاران و سرمایه گذاری روی آنها که بزرگترین نیروی کار بهداشتی در جهان و حرفه ای با اکثریت زنان هستند، فقط یک موضوع بهداشتی نیست، یک مسئله انسانی، یک مسئله عدالت جنسیتی، یک چالش در امنیت جهانی، یک ضرورت اقتصادی و یک آزمون اخلاقی برای رهبری جهان است.

دکتر کوبوس سرانو در ادامه از رهبران گروه هفت خواست تا حملات به کادر پزشکی را محکوم کنند، قوانین بشردوستانه بین‌المللی را به طور کامل اجرا کنند، شرایط کار ایمن و تجهیزات حفاظتی کافی را برای همه کارکنان بهداشتی تضمین کنند و با سرمایه‌گذاری در نیروی کار پرستاری و سلامت، پایه‌های امنیت بهداشت جهانی را تقویت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا