سلامت خانواده

ادامه جلسات پایش اجرای برنامه پزشکی خانواده – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، سومین نشست پایش آمادگی 20 دانشگاه علوم پزشکی مجری مرحله دوم برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع با حضور معاون بهداشت و درمان و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، مدیران ارشد وزارت بهداشت، مدیران ارشد سازمان های بیمه گر، مدیران دانشگاه های علوم پزشکی، اعضای هیات مدیره سازمان های بیمه گر، نمایندگان سازمان های بیمه گر دانشگاه ها برگزار شد. مدیران استانی سازمان های بیمه گر و جمعی از نمایندگان شورای اسلامی، فرمانداران، ائمه جمعه و مسئولان محلی به صورت حضوری و وبینار.

علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت با قدردانی از همکاری وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت، بر لزوم تداوم هماهنگی ها در سطح ملی و استانی تاکید کرد و گفت: اجرای موفق برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع مستلزم همکاری مستمر همه ارکان نظام سلامت است و دانشگاه ها باید جلسات مشترک خود را با سازمان بیمه ای استان پیگیری کنند.

وی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در جلسات مشترک اخیر بین نهادهای ذیربط، افزود: امروز همکاری موثری بین وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت شکل گرفته و بسیاری از مسائل اجرایی و هماهنگی های مورد نیاز با رویکرد مشترک در حال پیگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: تمامی دستگاه های وزارت بهداشت اعم از حوزه های بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و فناوری اطلاعات در کنار دانشگاه ها هستند و آماده پاسخگویی و حمایت از اجرای این برنامه ملی هستند.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز با اشاره به اهمیت مشارکت همه اقشار در اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع گفت: این برنامه یکی از مهم ترین طرح های تحول آفرین نظام سلامت است و اجرای آن نیازمند همکاری فعال دانشگاه ها، مدیران استانی، سازمان های بیمه گر در سطح ائمه جمعه، استانداران و سایر دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه ای به دلیل گستردگی و ماهیت اجتماعی آن نیازمند صرف زمان، همراهی و فرهنگ سازی مستمر است، افزود: اطلاع رسانی دقیق، تبیین اهداف برنامه برای مردم و جلب مشارکت ذی نفعان مختلف از عوامل کلیدی موفقیت این طرح است و دانشگاه ها باید در این زمینه نقش فعال تری داشته باشند.

در ادامه جلسه بابک فرخی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در دانشگاه های مجری فاز دوم، گزارشی از روند آماده سازی زیرساخت های اجرایی، آموزش نیروها، فرهنگ سازی، توسعه زیرساخت های الکترونیکی و ارزیابی وضعیت فعلی دانشگاه ها ارائه کرد و بر آمادگی این مراکز برای شروع فاز جدید اجرای برنامه تاکید کرد.

مظهری با اشاره به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از تکمیل فرآیندهای مربوط به نوبت دهی، ارجاع الکترونیکی و تبادل اطلاعات با سازمان های بیمه گر خبر داد و بر لزوم تکمیل نقشه ارجاع و استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی طرف قرارداد تاکید کرد.

عسگری رئیس مرکز تعالی مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی وزارت بهداشت نیز بر تسهیل دسترسی مردم به خدمات سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: موفقیت برنامه زمانی محقق می شود که مردم آثار و مزایای آن را در روند دریافت خدمات درمانی احساس کنند.

وی بر تسهیل نظام ارجاع، کاهش موانع اداری و ارائه خدمات روان و موثر به بیماران تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا