سلامت خانواده

جلسه کمیته نظارت بر تجهیزات پزشکی برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، جلسه کمیته نظارت بر محصولات بهداشتی با حضور وزیر بهداشت و مدیران سازمان غذا و دارو در اتاق آبی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت عرضه و چالش های موجود در حوزه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک و سایر محصولات سلامت محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی علیزاده مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گزارشی از وضعیت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی و چالش های موجود در این زمینه ارائه کرد.

وی با تشریح روند تامین تجهیزات پزشکی در کشور و موانع موجود در زنجیره تامین، بر لزوم نظارت مستمر بر وضعیت اقلام مورد نیاز مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: هدف اصلی جلوگیری از اختلال در دسترسی بیماران به تجهیزات لازم با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت‌های تامین و سایر بخش‌های مرتبط است.

علیزاده بر لزوم شناسایی دقیق علل کمبودها تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی مصادیق کمبودها را به تفصیل اعلام کنند تا امکان بررسی و پیگیری موثر فراهم شود. زیرا اعلام کلی نواقص نمی تواند مبنای مناسبی برای تصمیم گیری های اجرایی باشد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سامانه های ثبت و پایش کمبودها افزود: در بسیاری از موارد مشکلات مراکز درمانی ناشی از کمبود قطعات تجهیزات است و باید امکان ثبت کامل این موارد در سامانه وجود داشته باشد تا روند پیگیری و تامین آن توسط شرکت های مسئول و اداره کل تجهیزات پزشکی با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: هر گزارش کمبودی حتی اگر محدود باشد باید بررسی شود و اجازه ندهیم مشکلات کوچک به بحران های بزرگ تبدیل شود؛ در حالی که این گزارش ها به صورت محدود انجام می شود. زیرا هزینه پیشگیری بسیار کمتر از هزینه حل بحران است.

وی در پایان بر لزوم تقویت هماهنگی بین مراکز درمانی، دانشگاه های علوم پزشکی، تامین کنندگان و نهادهای نظارتی تاکید کرد و افزود: مدیریت دقیق اطلاعات و انتقال به موقع مشکلات نقش مهمی در پایداری تامین تجهیزات پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات پزشکی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا