سلامت خانواده

343 نفر بر اثر گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کردند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک یکتاپرست گفت: از سوم تا هشتم مرداد ماه 1403 تعداد 343 نفر با … نشانه ها مردم گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و این آمار نگرانی های جدی در مورد بهداشت عمومی را در روزهای گرم اخیر افزایش داده است.

وی بیان کرد: از مجموع بیماران 271 نفر شخصاً به مراکز درمانی مراجعه کرده و 72 تماس با اورژانس 115 ثبت شده است. از این تعداد 37 نفر توسط تیم های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و 35 نفر دیگر در محل توسط اورژانس مداوا شدند.

یکتاپرست افزود: از مجموع بیماران 21 نفر نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.

وی بر اهمیت توجه تاکید کرد نشانه ها گرمازدگی و اقدامات پیشگیرانه خاطرنشان کرد: گرمازدگی می تواند مشکلات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد و لازم است افراد در شرایط گرمای شدید علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت ها و سایر مایعات مناسب غافل نشوند.

یکتاپرست توصیه کرد: در صورت بروز علائم افراد از قبیل سرگیجه، ضعف، حالت تهوع و افزایش دمای بدن سریعاً به مراکز درمانی مراجعه و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پایان از تمامی همکاران و تیم های اورژانسی که در این شرایط سخت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند تشکر کرد و بر همکاری و هماهنگی اورژانس و مراکز درمانی کشور تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا