سلامت خانواده

آقای بیزیکیان از وزیر بهداشت دولت چهاردهم تعهد بگیرید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان در نامه ای خطاب به مسعود علویان رئیس دولت چهاردهم گفت: ابتدا شروع حضرتعالی به عنوان نماینده ملت در قوه مجریه را به فال نیک می گیریم. و برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت در اجرای برنامه هایتان داریم. شرایط کشور در تمامی ابعاد حکمرانی مستلزم مداخله و اصلاح اساسی در ابعاد مختلف منافع ملت بزرگ ایران از جمله نظام سلامت است.

بدون مقدمه چون می دانم دردها و مشکلات حوزه سلامت را به خوبی می شناسید و می دانید که تمام نگاه تحصیلکردگان حوزه سلامت معطوف به انتخاب شما برای هدایت سلامت کشور است. به همین دلیل باید صادقانه تاکید کنم که نظام سلامت در دولت چهاردهم باید از تعهد سیاسی مناسب در قول و عمل، حمایت منطقی در دولت و قوای سه گانه برخوردار باشد. گنه و الزامات مورد نیاز برای انجام ماموریت های محوله را فراهم کند

باید به جناب عالی خصلت ها و اعتقادات جناب آقای دکتر مزیکیان اعم از ریاست بیمارستان، ریاست دانشگاه با رویکرد اعتقادی و التزام به کارکردها و تقویت نظام شبکه ای، معاونت محترم ریاست جمهوری را یادآوری نمایم. بهداشت، وزیر بهداشت و نماینده مردم در شورای اسلامی.

پزشک همیشه از عدم اجرای صحیح اسناد بالادستی گلایه داشت. پزشک معالج از اینکه مردم خدمات پزشکی درجه یک و درجه دو به حساب می آیند ناراحت بود و به شدت نگران تعهد حوزه حکومتی در تعهد سیاسی به تفاوت در دسترسی و بهره مندی حاکمان و مردم از خدمات اولیه بود. و آن را ناشی از عدم یکنواختی دانست و بر اختلاف مردم با حاکمان تاکید کرد.

دکتر مزیکیان معتقد به ایجاد و تقویت شبکه در همه ابعاد بود. وی برای تحقق این امر مهم، اعتقاد خاصی به ظرفیت سازی و افزایش دانش کارشناسان و مدیران داشت و در سال 1381 با تأمین و دعوت از 30 استاد برجسته و درجه یک از دانشگاه هاروارد، زمینه اندیشیدن را فراهم کرد. اصلاح نظام سلامت ایشان در زمان تصدی مسئولیت دانشگاه دوره های فوق را با موفقیت گذرانده بودند.

پزشک به اولویت خدمات پیشگیرانه و خدمات بهداشتی اعتقاد راسخ داشت و آنها را در اولویت قرار داده بود.

دکتر مزیکیان به شدت مخالف تضاد منافع بود و همواره سعی می کرد با سازوکارهای موثر، کار همزمان در بخش عمومی و غیردولتی را سامان دهد.

تجربه پزشکان در تقویت و توسعه زیرساخت های شبکه، توجه جدی به ساماندهی کلینیک های تخصصی سرپایی، طرح تمام وقت پزشکان متخصص، توجه به اصلاح تامین منابع، منطقی سازی سهم سلامت در تولید ناخالص داخلی، به روز رسانی بسته خدمات پایه سلامت، جامعیت این سرویس با استفاده از بستر فناوری اطلاعات با سازماندهی و محوریت پرونده الکترونیک سلامت، رویکردی اجتماعی در نظام ارائه خدمات و تعهد به مدیریت سیستم دارد. همچنین نباید فراموش کرد که ایشان به اجرای شاخص های عدالت سلامت (منابع مالی، منابع انسانی، تجهیزات، توسعه زیرساخت ها) بر اساس نظام سطح بندی توجه داشتند.

اینها را مرور کردم تا با دکتر طبیب آشنا شوید و نظرات ارزشمند ایشان مورد تأکید قرار گیرد و فراموش نشود.

زمان می گذرد و اگر نتوانید در حوزه سلامت به دنبال عقاید و باورهای جامعه باشید، بعداً پشیمان خواهید شد.

آقای رئیس جمهور

این روزها قطعا برای شما سخت می گذرد، از طرفی توانستید بخش مهمی از جامعه را بر اساس یک گفتمان با خود همراه کنید و از طرف دیگر با تعامل با ادارات مختلف دولتی می خواهید رضایت آنها را جلب کنید. از جمله شورای اسلامی. درست است که شما اکنون رئیس جمهور کل ملت ایران هستید، اما به خوبی می دانید که برای اصلاح باید گفت و گو کنیم تا به ادبیات مشترک برسیم، اما باید با هم کار کنیم و تلاش جدی کنیم. این رویداد مهم است، اما شما نباید پاسخ مناسبی به انتظار تغییر بدهید. . شما نباید تسلیم فشار شوید. آزادی یکی از اصول اولیه افراد صادقی مثل شماست. از تهدید نترسید و در صورت کسب علم به آن عمل کنید.

اما آقای رئیس جمهور! بدون تعارف می گویم که از وزیر پیشنهادی خود تعهد صریح مبنی بر پایبندی به چند اصل را بگیرید.

1. شروع و تکمیل استراتیژی توسعه شبکه با استقرار سیستم شبکه ای خدمات و خدمات جامع و همگانی سلامت در تمامی ابعاد با نیازهای روز با تعیین و برآوردن الزامات آن در دوره وزارت بر اساس برنامه زمان بندی و گزارش پیشرفت. هر سال.

2. آسان‌سازی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی با چابک‌سازی و هدف‌گذاری و اصلاح ساختار ستاد با ادغام حوزه‌های موجود و ایجاد سه معاونت دانشگاهی و یک معاونت بهداشتی با اختیارات معاونت وزیر معاونت توسعه و امور مجلس و تقویت ساختارهای مدیریت کارشناسی.

3. حرکت به سمت انباشت و تجمیع منابع سلامت در نظام بیمه ای و استقلال این نهاد اجتماعی، حمایتی و اقتصادی با اخذ تضمین های لازم در مبادله تفاهم نامه ها و اخذ منابع به هزینه منابع بر اساس سیاست های سازمان. بخش بهداشت و درمان و حاکم بر نظام اجرای پروتکل های حاصل از راهنمای بالینی، اصلاح تعرفه های خدمات سلامت همراه با اصلاح کیفیت و کمیت خدمات، تناسب و کنترل تقاضا.

4. فضای باز برای جذب، حمایت و ارتقای اعضای هیأت علمی با حفظ کرامت و مشارکت اعضای هیأت علمی در ارزیابی مشکلات بهداشتی، مداخلات لازم، آموزش و پژوهش جامعه شناختی برای پاسخگویی به نیازها و مشکلات بهداشتی منطقه مستقل دانشگاه ها. و انتخاب مناسب رئیس دانشگاه ها با اصلاح فرآیندهای موجود در گزینش با حفظ شأن اعضای هیات علمی و دانشگاه ها.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا