سلامت خانواده

غرق شدن یکی از دلایل اصلی مرگ افراد زیر 24 سال است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدعباس علیپور با بیان اینکه بر اساس گزارش سال 2024 سازمان جهانی بهداشت، غرق شدگی عامل بیش از 2.5 میلیون مرگ قابل پیشگیری در 10 سال گذشته در جهان است، گفت: بر اساس این گزارش در هر سال 235 هزار و 600 نفر بر اثر غرق شدن جان خود را از دست می دهند. سال 2019 جان خود را از دست دادند، به عبارت دیگر روزانه تقریباً 645 مرگ ناشی از غرق شدگی و هر ساعت 24 مرگ در سراسر جهان رخ می دهد.

او غرق شد بودن یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر است میر در افراد زیر 24 سال در جهان و افزود: گزارش سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که 90 درصد مرگ و میرهای جهان در سال 2019 به دلیل غرق شدن در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​و در رودخانه ها، دریاچه ها و چاه ها بوده است. و مخازن ذخیره آب خانگی و استخرهای شنا رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بیشترین آمار غرق شدگی بودن در دنیا در بین گروه های سنی در افراد 1 تا 9 ساله، نیاز به طراحی مداخلات موثر از سنین پایین باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به گزارش شاخص مرگ و میر کشور در سال 2019 تصریح کرد: در سال 2019 غرق شدگی چهارمین عامل مرگ و میر در سنین 1 تا 14 سال بوده است، بنابراین توجه به این موضوع در راستای حفاظت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نسل های آینده و حمایت از سیاست های جوانان جمعیت. .

علیپور خاطرنشان کرد: کمپین «پیشگیری از غرق شدگی» همه ساله به مناسبت روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی در هفته اول مردادماه (اول تا هفتم مردادماه) برگزار می شود. بودن (25 ژوئیه، منطبق با 3 مرداد) در کشور برگزار می شود، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی “یک اقدام، یک چیز را بهبود بخش، یک قدم جلوتر برو” است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: برای تحقق اهداف برنامه پیشگیری از غرق شدگی بودن و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، شش محور تعیین و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است که شامل آموزش مستمر و توانمندسازی ناجیان غریق در سواحل، تاکید بر اجرای مقررات ایمن قایقرانی، حمل و نقل دریایی و کشتیرانی، مدیریت بهینه خطر سیل در سطح محلی و ملی حصارکشی مناسب در مناطق و مکان های پرخطر، آموزش و مراقبت از کودکان با استفاده از ظرفیت آموزش گروه های مشابه و آموزش و توانمندسازی کودکان در زمینه شنا و اصول ایمنی آب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا