سلامت خانواده

14 اشتباهی که نباید هنگام دوش گرفتن مرتکب شوید

به گزارش خبرآنلاین، افراد معمولاً هر بار که بدون هیچ اطلاعی دوش می گیرند در حمام کارهای اشتباهی انجام می دهند که باعث آسیب به سلامت پوست و مو می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، برای اینکه به شما بگوید چگونه این کارها را انجام دهید، نیازی به دستورالعمل های دقیق دوش ندارید، اگر نه هر روز، حداقل چند بار در هفته دوش بگیرید. اما واقعیت این است که هر بار که دوش می گیرید، مرتکب اشتباهاتی می شوید که برای پوست یا موی شما خوب نیست. در این مقاله به اشتباهاتی که معمولا افراد در هنگام شستشو و دوش گرفتن روزانه مرتکب می شوند و باعث آسیب به پوست و مو می شود اشاره می کنیم.

1. فقط با آب گرم حمام کنید

دوش آب گرم در یک صبح سرد زمستانی یا بعد از یک روز سخت طولانی در محل کار احساس خوبی دارد، اما آب گرم برای پوست یا موهای شما خوب نیست. بسیاری از روغن‌های طبیعی را از بین می‌برد، به همین دلیل است که آب گرم برای تمیز کردن بهترین عملکرد را دارد، مانند زمانی که چیزی مانند یک تابه کثیف را تمیز می‌کنید. همچنین به دلیل افزایش گردش خون باعث قرمز شدن پوست می شود و این باعث واکنش التهابی می شود که می تواند منجر به خارش و خشکی پوست شود. احتمالاً پوست پوسته پوسته می شود و موها بیشتر وز می شوند.

در حالی که حمام کردن در آب سرد مضر است، مگر اینکه بعد از یک روز گرم باشد، فقط سعی کنید دما را خنک نگه دارید زیرا می توانید آن را به دمای پوست برسانید، به خصوص اگر مستعد خشکی باشد.

2. سایش بیش از حد و کیسه خشن

بسیاری از افراد بیش از حد با کیسه حمام یا حوله شستشو می دهند. حوله به جز کف پا واقعا برای پوست مضر است. این به این دلیل است که آنها بیش از حد خشن هستند و می توانند سد محافظ طبیعی پوست را از بین ببرند. هرچه بیشتر مالش دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که پوست شما سبوم تولید کند، این ماده روغنی است که آن را مرطوب نگه می دارد و در عین حال به عنوان یک تله برای آلودگی و باکتری عمل می کند.

استفاده از یک کیسه حمام حداقل مالشی (یک کیسه کتان مناسب است). و چون کیسه ها محل رشد باکتری ها هستند، پس از استفاده کیسه را با آب داغ بشویید. این نه تنها باکتری ها را از بین می برد، بلکه بوی آن را نیز از بین می برد. اگر از برگ استفاده می کنید، باید مرتباً تمیز شود.

3. هر روز موهای خود را بشویید

آیا شما هر روز حمام می کنید و موهای خود را می شویید؟ اگر می خواهید سالم و جذاب باشید، این بهترین ایده نیست. متخصصان پوست و مو می گویند این مشکل بزرگی نیست. اگر موهای ظریف و ظریفی دارید، نباید بیش از دو بار در هفته شامپو بزنید تا به حفظ تولید روغن طبیعی و تعادل رطوبت موهایتان کمک کند. اگر موهای مجعد یا درشتی دارید، شامپو زدن فقط یک بار در هفته توصیه می شود زیرا تولید روغن طبیعی کافی زمان زیادی می برد. اگر نمی توانید آن را تحمل کنید، سعی کنید در اواسط هفته موهای خود را با نرم کننده تمیز کنید.

4. به اندازه کافی نشستن

در مورد شستشو، مهم است که مطمئن شوید تمام محصولاتی که در حمام استفاده می‌کنید کاملاً شسته می‌شوند، زیرا باقی‌مانده آن می‌تواند منجر به خارش پوست و مسدود شدن منافذ شود که می‌تواند منجر به آکنه شود. اگر مستعد ابتلا به آکنه پشت هستید، ممکن است این دلیل باشد.

5. استفاده از ناخن برای خاراندن سر

شستشوی پوست سر فوق العاده است، اما از ناخن های خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب بیشتر می شود. این به این دلیل است که آنها می توانند پوست سر را پوسته پوسته کنند. از ماساژ دادن با ناخن خودداری کنید و فقط هنگام شامپو زدن از انگشتان خود برای ماساژ استفاده کنید.

6. شما بیش از حد از ژل دوش استفاده می کنید

برخی افراد ژل دوش را دوست دارند. گفتنش سخت است، اما اگر سه ساله هستید و در حمام بازی می کنید، هیچ بهانه ای وجود ندارد. مانند ماندن بیش از حد طولانی در حمام و استفاده از آب بسیار داغ – پوست روغن های طبیعی مورد نیاز خود را برای سالم ماندن از دست می دهد. علاوه بر ایجاد خارش پوست، می تواند مشکلاتی مانند اگزما را بدتر کند.

7. بعد از استحمام مرطوب کردن را فراموش می کنند یا به تعویق می اندازند

خوب، پس از نظر فنی این بعد از دوش گرفتن است. کارشناسان می گویند این کار را تقریباً بلافاصله پس از خروج از حمام – حداکثر سه دقیقه – انجام دهید تا پوست رطوبت خود را از دست ندهد. . بعد از بیرون آمدن کمی خود را خشک کنید. سپس مقدار زیادی مرطوب کننده بزنید. استفاده از گرمای محیط حمام و رطوبت در عرض چند دقیقه به پوست کمک می کند تا مرطوب کننده را جذب کند.

اگر پوست خشک یا ترک خورده باشد، باکتری ها و آلرژن ها می توانند وارد پوست شوند.

8. صابون زدن کل بدن

صابون چربی و کثیفی را با آب از بین می برد، اما زمانی که پوست اعضای بدن چربی زیادی ندارد، در حین تمیز کردن آن ها با صابون، به خشک کردن دست ها و پاهای خود ادامه ندهید. سعی کنید صابون را روی قسمت های روغنی و بدبو مانند پا، کفل، کشاله ران و صورت خود بمالید.

9. خشک کردن خشن بدن با حوله

اگر بیش از حد خود را با حوله خشک کنید، می تواند مشکلاتی مانند خشکی پوست را بدتر کند. خود را به آرامی خشک کنید. همچنین مهم است که موهای خود را در نظر بگیرید. پیچیدن موهای خود در حوله یا خشک کردن بیش از حد موها می تواند منجر به آسیب و شکستگی شود. اگر واقعاً می خواهید موهای خود را بپوشانید، به جای آن از حوله میکروفایبر استفاده کنید. خیلی بهتر از یک حوله معمولی است، زیرا بدون نیاز به مالش سریعتر آب را جذب می کند و همچنین منجر به شکستگی کمتری می شود.

10. استفاده از صابون های دئودورانت

هنگامی که عادت به استفاده از برخی محصولات را پیدا کردید، ممکن است ترک آنها سخت باشد، اما اگر از دئودورانت یا صابون ضد باکتری استفاده می کنید، واقعاً باید آن را کنار بگذارید. این به این دلیل است که رایحه قوی و سایر ترکیبات رطوبت را از پوست خارج می کند که می تواند باعث خشکی شدید، خشکی و خارش شود. دفعه بعد که برای خرید صابون می روید، مراقب موادی مانند عطر، رنگ های مصنوعی، فرمالدئید و غیره باشید که همه آنها باعث خشکی و درماتیت غیر طبیعی می شوند زیرا این سموم به پوست نفوذ می کنند. انجام می دهند.

ممکن است بخواهید جایگزینی برای دئودورانت در نظر بگیرید. با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و باعث از بین رفتن عرق، چربی و غدد چربی می‌شود. یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E و 50 قطره روغن درست کنید. برای انواع پوست، به خصوص پوست های بالغ، و همچنین برای کسانی که از بیماری هایی مانند اگزما، پسوریازیس یا آکنه رنج می برند، عالی است.

11. استفاده از پاک کننده های صنعتی:

استفاده از این جرم گیرها برای تمیز کردن سطوح برای سلامتی بسیار مضر است و باعث سرطان، کوری و … می شود، پیشنهاد ما استفاده از محصولات طبیعی مانند لیمو و گریپ فروت به همراه جوش شیرین است.

12. راه رفتن با پای برهنه در کف حمام:

صندلی حمام بیشترین باکتری را دارد، درست است؟ غلط است. در مطالعه ای نشان داده شد که کف حمام بیشترین باکتری را دارد، در واقع در هر متر مکعب ۲ میلیون باکتری رشد می کند.

13. نشستن به موقع برگها

نکته ای که شاید اکثر ما به آن توجه نکنیم شست و شو و تعویض به موقع ملحفه های حمام است، هر 3 ماه یکبار ملحفه ها را تعویض کرده و بعد از هر 5 بار استفاده با ماشین لباسشویی خوب بشویید.

14. بدن خود را زیر دوش بتراشید

اشتباهی که اغلب مرتکب می شوید؛ در ابتدای حمام به خصوص هنگام حمام اصلاح نکنید زیرا در این زمان هنوز پوست شما آماده نیست پس بهتر است پس از شستشوی کامل بدن و زمانی که پوست آماده شد این کار را انجام دهید.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا