سلامت خانواده

تاثیر تجمع چربی در بدن بر احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، اما یک ویژگی فیزیکی دیگری وجود داشت که این احتمال را کاهش داد: قدرت عضلانی. گروهی از محققان چینی گزارش دادند که افراد قوی‌تر در مقایسه با افراد ضعیف‌تر کمتر به بیماری‌های عصبی مبتلا می‌شوند.

دکتر “به این معنا که ترانهرئیس تیم تحقیقاتی دانشگاه سیچوان در چنگدو چین گفت: این مطالعه پتانسیل کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها را با بهبود ترکیب بدن نشان می دهد.

وی افزود: مداخلات هدفمند برای کاهش چربی تنه و بازو و در عین حال رشد ماهیچه های سالم ممکن است در محافظت در برابر این بیماری ها نسبت به کنترل وزن عمومی موثرتر باشد.

طی یک دوره 9 ساله، محققان سلامت و ویژگی های بدنی نزدیک به 413000 بریتانیایی را که در زمان مطالعه میانگین سنی 56 سال داشتند، پیگیری کردند.

گروه آواز خواند دور کمر و باسن هر فرد را اندازه بگیرید گرفتن آنها قدرت گرفتن، تراکم استخوان و چربی و توده بدون چربی آنها را آزمایش کردند.

در طی 9 سال، 8224 نفر به بیماری های عصبی، به طور معمول بیماری آلزایمر، سایر اشکال زوال عقل یا پارکینسون مبتلا شدند.

بعد از در در نظر گرفتن سایر عوامل خطر سلامتی که می توانند بر مغز تأثیر بگذارند عبارتند از فشار خون بالا، سیگار کشیدن، مصرف الکل و دیابت. محققان دریافتند افرادی که سطح نسبتاً بالایی از چربی شکمی دارند، 13 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های عصبی هستند.

این تیم دریافت که سطوح بالای چربی بازو با 18 درصد بیشتر احتمال ابتلا به این بیماری در مقایسه با افرادی که بازوهای لاغرتری دارند مرتبط است.

از سوی دیگر، این تحقیق نشان داد افرادی که آمادگی عضلانی نسبتا خوبی داشتند، 26 درصد کمتر به بیماری هایی مانند آلزایمر یا پارکینسون مبتلا می شدند.

به گزارش گروه آواز خواندمقادیر بیشتر چربی در بازوها و شکم نیز با بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است که به نوبه خود می تواند به مغز آسیب برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا