سلامت خانواده

سه خواسته پرستاران از وزیر بهداشت دولت چهاردهم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از پرستاران سراسر کشور در نظرسنجی آنلاین سازمان نظام پرستاری در پاسخ به این سوال که مهمترین انتظارات شما از وزیر بهداشت دولت چهاردهم چیست؟

نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی نشان می‌دهد که سه موضوع اصلاح اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اصلاح فرآیند اجرایی فوق فوق العاده مشخص بودن و اجرای قانون سخت کوشی برای همه پرستاران بخش دولتی و خصوصی در رأس خواسته های پرستاران است.

بر این اساس 40 درصد از پرستاران شرکت کننده در این نظرسنجی مهمترین درخواست خود را بهبود روند اجرا عنوان کردند. توزیع مجدد منابع قانون تعرفه اعلام کردند که 34 درصد روند اجرایی فوق اصلاح شده است فوق العاده خاص و 22 درصد نیز اجرای قانون سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد کلیه پرستاران بخش دولتی، تامین اجتماعی، بخش خصوصی، نیروهای مسلح و … را مهمترین خواسته خود از وزیر بهداشت آینده دانستند.

همچنین در پاسخ حدود 17 درصد از پاسخگویان به نوعی به افزایش اختیارات و نقش پرستاران در سیاست گذاری و تقویت نقش سازمان نظام پرستاری در این زمینه اشاره شده است.

بهبود وضعیت زندگی پرستاران 12 درصد از پاسخ های پرستاران را شامل می شود. 8 درصد نیز در پاسخ های خود به رفع کمبود پرستار اشاره کرده اند. سه درصد از پرستاران امنیت محیط های کاری خود و دو درصد خدمات رفاهی برای پرستاران را در پاسخ های خود عنوان کردند. سایر پاسخ ها که تکی بودند، حدود 2.1 درصد از پاسخ های پرستاران را تشکیل می دادند.

نکته حائز اهمیت این است که نتایج این نظرسنجی به دلیل محدود بودن تعداد شرکت کنندگان قابل تعمیم به عنوان آمار و شاخص ملی نیست، اما نگاهی به مهمترین مطالبات پرستاران از وزیر بهداشت و دولت چهاردهم را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا