سلامت خانواده

امروز نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو ، مرتضی شهامی در نشست خبری سومین رویداد علمی، سرگرمی و مهارتی «برپا» که در سالن کارخانه کبریت سازی سابق زنجان برگزار شد، بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه در عصر کنونی تاکید کرد. : معتقدیم برگزاری رویدادهایی مانند «برفا» می تواند به برقراری این ارتباط کمک کند.

وی با بیان اینکه موضوع فقط برگزاری یک رویداد علمی نیست و این رویداد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا خروجی لازم را داشته باشد، افزود: بی شک چنین رویکردی در برگزاری رویداد مهمی مانند «برفا» گنجانده شده است و آن چرا. زیرا معتقدیم کیفیت در برگزاری این رویداد مهم است و متولیان برگزاری آن به این موضوع توجه کافی داشته اند.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از دغدغه های امروز برای ایجاد اشتغال بحث کارآفرینی در حوزه های مختلف است، گفت: بدون شک برگزاری چنین رویدادهایی از منظر علمی می تواند فضای مناسبی را برای کارآفرینی در استان ایجاد کند، لذا باید تلاش شود. در برگزاری چنین رویدادهایی هم افزایی لازم وجود دارد و منجر به ایجاد مسیری برای رشد و توسعه پایدار در کشور و به تبع آن استان زنجان می شود.

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است که برگزاری چنین رویدادهایی باید از منظر یک نوع زیرساخت برای دستیابی به توسعه پایدار باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی بسیار حائز اهمیت است، اما باید توجه داشت که ما در حوزه علمی از نظر ضعیف هستیم. از قدرت انسان ها ظرفیت های زیادی دارند اما آنچه به عنوان دغدغه در این بخش مطرح می شود ارتباطی است که باید بین صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان با تاکید بر اینکه برای تحکیم بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه باید توجه ویژه ای به برگزاری چنین رویدادهایی داشته باشیم، تصریح کرد: بی شک دانشجویان با قرار گرفتن در چنین فضایی بر اساس کارآفرینی علم محور بیش از گذشته به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت پی برده است و این امر موجبات ارتقای اقتصاد کشور مبتنی بر علم و فرهنگ را فراهم می کند.

در ادامه این نشست خبری رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان از مدارس سمپاد به عنوان پدیده ای سرشار از فرصت و تهدید یاد کرد و گفت: این مدارس با فعالیت خود توانسته اند فاصله طبقاتی را کاهش دهند و امروز ما شاهد فعالیت 20 مدرسه استعدادیابی بوده ایم. ما در استان زنجان هستیم.

حسین تران با تاکید بر اینکه مدارس سمپاد بر اساس نیاز ایجاد شده و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: معتقدیم این رویداد می تواند دانش آموزان را به استعدادها و توانایی های خود باور کند.

وی با یادآوری اینکه سومین دوره رویداد علمی، سرگرمی و مهارتی مبتنی بر شبکه و ارتباطات آغاز شده است، گفت: معتقدیم با این رویکرد دانش آموزان می توانند مشکلات کشور را درک کرده و مشکلات را به مشکل تبدیل کنند و سپس به دنبال آن باشند. راه حلی برای حل آن باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا