سلامت خانواده

تب دنگی ممکن است تهدید بزرگتری برای کودکان چاق باشد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، تجزیه و تحلیل جدیدی از نزدیک به 5000 کودک سریلانکایی مبتلا به تب دانگ نشان داد که وزن نقش مهمی در بیمار شدن کودک از طریق ویروس دارد منتقل شده از طریق پشه ها

محققان اخیرا گزارش دادند که کودکان با BMI بالاتر نسبت به کودکانی که وزن کم داشتند، نرخ بستری شدن در بیمارستان بالاتری داشتند امر در بیمارستان بالاتر بود.

نتایج نشان می دهد که چاق ترین کودکان دو برابر بقیه در بیمارستان بستری می شوند.

دکتر “نیلیکا ملاویجدکتر دکتر گفت: با توجه به افزایش چاقی در بسیاری از کشورها، افزایش آگاهی و آموزش مردم در مورد خطرات بالقوه چاقی و خطر ابتلا به بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان در اثر تب بسیار مهم است. دانگ مهم است.”

به گفته محققان، Tab دانگ در سال 2023، بیش از 6.5 میلیون مورد و بیش از 7300 مرگ و میر در سراسر جهان به بالاترین حد خود رسید.

محققان گفتند که جهان دوباره در شرف شکستن این رکورد است. تا پایان ژوئن، حدود 10 میلیون مورد گزارش شده بود.

به گفته محققان، از هر 10 موردی که نیاز به بستری شدن دارند، 9 مورد کودکان زیر 5 سال هستند.

سپس دانگ اغلب به عنوان “تب استخوان سوزان” شناخته می شود زیرا باعث تب همراه با درد شدید مفصلی، استخوانی و عضلانی می شود.

این ویروس همچنین می تواند باعث تهوع، استفراغ و با انقلاب ها علائم پوستی معمولاً در عرض دو هفته پس از گزش توسط پشه آلوده شروع می شود.

ملاویج وی گفت: موارد شدید در صورت عدم درمان می تواند منجر به شوک و مرگ شود. بنابراین، تشخیص زودهنگام عوارض بسیار مهم است.»

محققان نمی توانند دقیقاً بگویند که چرا چاقی دوران کودکی ممکن است با تب های شدیدتر مرتبط باشد.

با این حال، آنها در گزارش خود اشاره کردند که چاقی با افزایش خطر آزمایش این بیماری به دلیل بسیاری از عفونت های دیگر مانند آنفولانزا و کووید-19 با بیماری شدید مرتبط است.

محققان به این نتیجه رسیدند که مکانیسم هایی که چاقی و دیابت از طریق آن شدت می یابد دانگ باید برای هدف قرار دادن نشانگرهای زیستی و درمانی به ویژه در جمعیت های در معرض خطر بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا