علمی و فناوری

اپل عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را پس گرفت

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گزارش راشاتودی، بر اساس داده های بورس آمریکا، غول فناوری این کشور اپل روز چهارشنبه با ارزش بازار بیش از 3.5 تریلیون دلار جایگاه خود را به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان بازیافت.

تا ساعت 18:30 به وقت گرینویچ، سهام این سازنده آیفون با 1.4 درصد افزایش به 232 دلار به ازای هر سهم رسید.

به این ترتیب ارزش بازار این شرکت به 3.543 تریلیون دلار رسید که بالاترین رقمی است که یک شرکت سهامی عام تاکنون به آن دست یافته است.

رکورد قبلی متعلق به غول فناوری رقیب مایکروسافت بود که بالاترین ارزش بازار آن 3.475 تریلیون دلار در پایان در 5 جولای بود.

بر اساس این گزارش، این اولین رکوردشکنی ارزش گذاری اپل نیست. در آگوست 2018، این غول فناوری آمریکایی اولین شرکتی بود که به ارزش بازار 1 تریلیون دلار رسید. دو سال بعد، برای اولین بار به مرز 2 تریلیون دلار رسید و سپس در ژوئن گذشته به 3 تریلیون دلار رسید.

سهام اپل امسال در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد فروش ضعیف آیفون و رقابت سایر غول‌های فناوری، شروع بدی داشت که باعث شد تعدادی از تحلیلگران رتبه این شرکت را کاهش دهند.

اپل در ژانویه جایگاه خود را از دست داد و عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد. این پس از آن صورت می گیرد که مایکروسافت تعدادی از ویژگی های هوش مصنوعی خود را در سال گذشته معرفی کرد.

این دو شرکت در ماه گذشته از نظر ارزش بازار پا به پای خود بوده اند، به طوری که اپل در اوایل ژوئن برای مدت کوتاهی از مایکروسافت عقب افتاد و دوباره عقب افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا