بهداشت و درمان

نرخ کووید طولانی در حال کاهش است

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، تیمی از محققان آلمانی به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای افراد به علائم طولانی مدت به مرور زمان در حال کاهش است.

دکتر آندره کارچ، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مونستر، آلمان، نتیجه گرفت: “اگرچه علت طولانی شدن مشکلات پس از کووید-19 هنوز به طور کامل شناخته نشده است، چشم انداز آینده برای همه مثبت است.”

این تیم تحقیقاتی یافته های خود را بر اساس نظرسنجی از حدود 11،000،000 آلمانی، که در پاییز 2022 انجام شد، استوار کرد.

از افراد پرسیده شد که آیا کووید طولانی مدت از جمله علائمی مانند خستگی فیزیکی، مشکلات قلبی عروقی و اختلالات شناختی را تجربه کرده‌اند یا خیر.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، کووید درازمدت شامل علائم جدید یا مداومی است که در عرض سه ماه پس از ابتلا به کووید رخ می دهد که با دلایل دیگر قابل توضیح نیست.

در زمان نظرسنجی آنلاین، بیش از 80 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قبلا واکسن کووید را سه بار یا بیشتر دریافت کرده اند و 60 درصد نیز گفته اند که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اند.

به گفته محققان، حدود یک سوم (35٪) از افرادی که گفته اند به کووید-19 آلوده شده اند، گفتند که حداقل یک علامت پایدار را بین 4 تا 12 ماه پس از ابتلا تجربه کرده اند.

اول از همه، تیم تحقیقاتی دریافتند که میزان عفونت طولانی مدت کووید در میان افرادی که به آخرین سویه کووید، Omicron آلوده شده بودند، کمتر بود.

این مطالعه نشان داد که میزان عفونت طولانی مدت کووید در میان افرادی که در اواخر سال 2020 با سویه اول (نوع وحشی)، سویه آلفا در اوایل سال 2021 یا سویه دلتا در بین جولای و دسامبر 2021 در گردش بودند، بیشتر بود.

دکتر رافائل میکولاچیک، سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت: «همانطور که تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد، نوع ویروس بر خطر شرایط پس از کووید-19 تأثیر دارد. به نظر می رسد خطر با انواع ویروس های جدید کاهش می یابد. “عفونت Omicron به طور قابل توجهی با عوارض طولانی مدت پس از Covid-19 نسبت به انواع قبلی ویروس کمتر مرتبط بود.”

شاید به طور غیرمستقیم، احتمال ابتلای طولانی مدت کووید به نظر می رسد که با فراوانی بیشتری کاهش می یابد.

به نظر می رسد دریافت واکسن کووید برای چهارمین بار نیز احتمال ابتلای افراد به کووید طولانی مدت را کاهش می دهد.

این ممکن است به این دلیل باشد که واکسیناسیون های مکرر احتمال ابتلای فرد به کووید-19 را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا