اخبار سلامت

ذخایر خون کشور به 8 روز رسید

به گزارش سلامت جو از اراک ، مصطفی جمالی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه انتقال خون خمین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایگاه انتقال خون خمین با همت خیرین ساخته شد و دولت در ساخت آن نقش کوچکی داشت. . خمین شهر امام راحل (ره) است و یکی از اهدافم شروع انتقال کامل خون در این شهر در دوران مسئولیتم بود که با تلاش خیرین محقق شد.

وی افزود: در گذشته خونگیری در خمین انجام می شد اما خون برای فرآوری به شهرهای دیگر ارسال می شد و نتیجه به خمین بازگردانده می شد اما اکنون خمین وابستگی ندارد و خون در همین مرکز فرآوری و تبدیل می شود. به پلاسما، پلاکت های خون و گلبول های قرمز خون. همچنین، IT و سرورهای لازم در این پایگاه انتقال خون پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون زیادی در کشور افتتاح شده است اما پایگاه انتقال خون خمین به عنوان استانداردترین پایگاه انتقال خون ساخته شده است که با همت و تلاش اهداکنندگان و احزاب امروز انتقال خون استان مرکزی در زمره بهترین انتقال خون کشور قرار دارد در حالی که در دو سال گذشته جزو ضعیف ترین انتقال خون بوده که با حمایت مسئولان ارشد استان محقق شد.

جمالی تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد اهدای خون در کشور داوطلبانه است. در سه سال گذشته توانستیم 100 درصد نیاز بیمارستان ها به فرآورده های خونی را تامین کنیم در حالی که قبلاً 85 درصد نیاز بیمارستان ها به فرآورده های خونی در دو سال تامین می شد. اخیراً جراحی هیچ بیمار به دلیل کمبود خون لغو نشده است، ذخیره خون در گذشته 4.5 روز بود، اما اکنون حداقل هشت روز است و در برخی روزها به 12 روز می رسد، اگر این روند ادامه یابد می توان گفت که در این سه سال 25 درصد اهدای خون افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مردم در ایام محرم اباعبدالله الحسین(ع) به خوبی در طرح اهدای خون شرکت کردند، حتی به دلیل مراجعه زیاد مردم در مقاطعی نتوانستیم به نیازهای مردم پاسخ دهیم. محرم دو تا سه برابر می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: میانگین تولید پلاسما در سال های قدیم 180 هزار لیتر در سال بود در حالی که پارسال به 262 هزار لیتر رسید و برآورد ما این است که تا پایان سال 2018 به 350 هزار لیتر برسد. امسال.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا