سلامت خانواده

باورهای غلط در مورد کاهش وزن/ نخوردن از شام تا جایگزینی میوه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سید معید علویان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: می گویند اگر شب شام نخوریم لاغر می شویم، باید بگویم این یک باور غلط است.

وی افزود: اصولاً بهتر است بین شام و خواب دو ساعت فاصله باشد. باید دانست که میزان کالری مصرفی در طول شبانه روز مهم است و مهم ترین نکته میزان سوختی است که با انجام فعالیت های ورزشی می سوزانند.

علویان در پاسخ به این سوال که آیا با حذف کامل کربوهیدرات و برنج می توان کبد چرب را درمان کرد، گفت: خیر، توصیه می شود مصرف مواد نشاسته ای را کاهش دهید، اما حذف آنها نه ممکن است و نه صحیح.

وی افزود: نان، برنج و سیب زمینی حاوی کربوهیدرات بوده و مقدار قابل توجهی فیبر به بدن می رساند. بنابراین حذف کامل آنها مفید نیست، بلکه باید از محصولات قندی صنعتی حاوی شکر استفاده کرد از جانب رژیم غذایی خود را حذف کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد، تحت عنوان این مطلب که باید از غذا خوردن لذت ببرید، تاکید کرد: توصیه می شود هنگام غذا خوردن تمام هوش و حواس خود را معطوف به غذا خوردن کنید. همه غذاها را بچشید و به آرامی بجوید. اگر هنگام غذا خوردن به بشقاب خود توجه نکنید و مشغول تماشای تلویزیون یا انجام کارهای دیگر باشید، دیرتر احساس سیری می کنید و در نتیجه بیشتر غذا می خورید.

علویان در پاسخ به این ادعا که اگر به جای غذا از میوه ها بیشتر استفاده کنیم لاغر می شویم، گفت: درست است که مصرف بیشتر میوه ها و جایگزینی مواد نشاسته ای با آنها توصیه می شود، اما باید توجه داشت که برخی از میوه ها دارای میزان بالایی هستند. قند. ، می تواند باعث چاقی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا