سلامت خانواده

تعرفه های فیزیوتراپی غیرواقعی است و معیارهای کم/سخت باید بازنگری شود

احمد موذن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که فیزیوتراپیست ها با آن مواجه هستند، مقررات سختگیرانه وزارت بهداشت است. وی بیان کرد: سخت گیری ها در خصوص صدور جواز تاسیس و مسئولیت فنی و تمدید جواز همکاران در سطح کشور است.

وی افزود: فیزیوتراپی یکی از موسسات پزشکی است و مجوز آن توسط وزارت بهداشت صادر می شود و این مقررات به دلیل رعایت استانداردهای ایمنی، آتش نشانی و آسانسور و سایر موارد سختگیرانه است و همچنین مراحل اداری صدور و تمدید پروانه انجام می شود. موسسات فیزیوتراپی مطلوب نیستند و از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا دارم با کمک انجمن فیزیوتراپی ایران آیین نامه مربوطه را بازنگری کنند تا این مقررات از حالت سخت گیرانه خارج شود.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: شورای عالی نظام پزشکی دو سال پیش مصوب کرد که در صورت همکاری وزارت بهداشت، مراحل اداری صدور و تمدید موسسات فیزیوتراپی در سازمان را انجام دهند، اما این همکاری انجام شد. در وزارت بهداشت اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی تعرفه فیزیوتراپی است که مانند سایر تعرفه های پزشکی غیر واقعی و پایین است و با کشورهای اطراف و کشورهای پیشرفته متفاوت است که غیرواقعی است و مطابق با مبانی اقتصادی و هزینه ای تکمیل نشده و همین موضوع برای موسسات فیزیوتراپی مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است.

موذن زاده با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی باعث تعطیلی برخی موسسات فیزیوتراپی و عدم فعالیت در این زمینه شده است، تصریح کرد: همکاران جوان نیز به دلیل هزینه های بالا رغبتی به فعالیت در این زمینه ندارند و به دلیل سخت گیری های موجود درآمدها محدود است. . است، بنابراین برای واقعی شدن به تعرفه نیاز داریم.

عضو هیات مدیره مجمع انجمن های نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی پرداخت ها را با تاخیر، محدودیت و کسورات انجام می دهند و در حال حاضر مطالبات شش ماهه هنوز از بیمه تامین اجتماعی دریافت نشده است. که مطلوب نیست و در مورد بیمه های تکمیلی نیز مشکلاتی وجود دارد. مشابه وجود دارد.

او گفت: مطابق با طبق قانون، فیزیوتراپی یکی از خدماتی است که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و افراد باید حداکثر 30 درصد هزینه خدمات را پرداخت کنند، در حالی که این مبلغ در حال حاضر 50 درصد است و سازمان های بیمه گر باید پایه مالی خود را تقویت کنند. که بتوانند خدمات مذکور را پوشش دهند.

موذن زاده افزود: گاهی افراد فاقد صلاحیت در امور فیزیوتراپی بیماران دخالت می کنند در حالی که موضوع درمان خط قرمز دارد و افرادی می توانند وارد این عرصه شوند که آموزش های لازم را در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گذرانده و دارای مدرک پزشکی باشند. کارت سیستم و مجوز. فعال بوده و دارای صلاحیت حرفه ای نیز می باشند، لذا باید با افراد مزاحم آموزش ندیده و افراد فاقد صلاحیتی که از تبلیغات غیرمجاز در فضای مجازی استفاده می کنند برخورد قانونی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا