بهداشت و درمان

آفریقا می تواند بازار هدف صادرات داروی ایرانی باشد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمد رئیس زاده در بازدید از دو شرکت تولیدکننده دارو، گفت: با تعریف شاخص های خودکفایی در تولید مواد. موثر است داروها، ظرفیت داخلی تولید باید مشخص و مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی حدی دارد و باید تعریف شود، افزود: برای بازار هدف صادراتی می توان سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی را در نظر گرفت. باید با تعریف شاخص های خودکفایی در تولید مواد انجام شود موثر است پزشکی، قدرت درونی باید روشن و مشخص باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه سهم صنعت داروسازی ایران در دنیا باید افزایش یابد، تصریح کرد: در برخی از حوزه های صنعت دارو، پیشرفت کشور برای برخی غیرقابل باور است، بنابراین باید سرمایه گذاری کرد. برای بازار صادرات هوشمند به خصوص در کشورهای آفریقایی.

رئیس زاده افزود: مشکلات صنعت داروسازی را از طریق رئیس جمهور منتخب پیگیری می کنیم. بر این اساس ما اصرار داریم که با رئیس جمهور منتخب جلسه ای برگزار کنیم تا شرکت های دارویی و سایر بخش های بهداشت و درمان کشور چالش های خود را مطرح کرده و مشکل نقدینگی و سایر مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: موضوع صادرات در همه بخش ها به ویژه فناوری، آموزش، محصولات و گردشگری سلامت حائز اهمیت است. مسئله اصلی ملی بحث صادرات به ویژه به کشورهای همسایه است، اما نظام دیپلماسی باید با حوزه درمان و دارو هماهنگ شود.

رئیس زاده افزود: دیپلماسی ما در زمینه صادرات دارو و تجهیزات ضعیف است و از فضا و زیرساخت های ایجاد شده به درستی استفاده نمی کنیم. ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تولید مواد اولیه دارویی، جهش بزرگی در خودکفایی مطلق دارویی و فرصت های اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا