بارداری

مصرف متفورمین در بارداری خطر نقایص مادرزادی را افزایش نمی دهد

به گزارش سلامت جو به نقل از مهر از سی ان ان، به طور سنتی و سنتی، مادر در دوران بارداری و در مورد سلامت جنین و سلامت نوزاد در کانون توجه بوده است. دکتر ران روتهام، نویسنده مطالعه جدید در مورد استفاده پدر از متفورمین و نقایص مادرزادی می‌گوید: «آنچه به‌طور فزاینده‌ای متوجه می‌شویم این است که پدر نیز مهم است».

روتم خاطرنشان کرد: ما می دانیم که دیابت به خودی خود وقتی در مادر باشد خوب نیست و شواهدی پیدا می کنیم که نشان می دهد این مشکل برای پدران نیز هست. اگر می توانید دیابت خود را فقط با تغییر سبک زندگی خود مدیریت کنید، یعنی با ورزش بیشتر و پیروی از رژیم غذایی خود، احتمالاً خوب است و به هر حال مفید است. اما اگر مجبور به مصرف دارو هستید، به نظر می رسد متفورمین یک انتخاب مطمئن برای هر دو باشد.

روتم، محقق دانشگاه هاروارد گفت: “افزایش خطر نقایص مادرزادی که در تحقیقات قبلی مشاهده شده است، می تواند به خود دیابت یا بیماری های مرتبط با آن مربوط باشد تا خود دارو.”

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی داده‌های سوابق پزشکی نزدیک به 400000 نوزاد متولد شده بین سال‌های 1999 تا 2020 را تجزیه و تحلیل کردند. آنها آن را با اطلاعات مربوط به پدران نوزادان، مانند سن، نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی و سوابق دارویی مقایسه کردند.

این تیم دریافت که میزان نقایص مادرزادی جدی در فرزندان پدرانی که در ماه‌های منتهی به بارداری در معرض داروهای دیابت قرار گرفته‌اند، 4.7 درصد است، در حالی که این میزان در کودکان پدرانی که قبل از بارداری متفورمین مصرف کرده‌اند، 6.2 درصد است. .

اما زمانی که محققان سایر شرایط بهداشتی زمینه‌ای پدران و اینکه آیا مادر نیز دیابت یا بیماری‌های مرتبط داشت را ارزیابی کردند، هیچ خطر افزایشی برای نقایص مادرزادی در کودکانی که در معرض متفورمین پدری قرار داشتند، مشاهده نکردند.

داده‌ها نشان داد که خطر نقص مادرزادی زمانی که پدر از داروهای دیگر همراه با متفورمین استفاده می‌کرد بیشتر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا