بارداری

زنان باردار بخوانند – سلامت جو

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، این معضل تا حد زیادی قابل اجتناب است و کارشناسان از دستگاه های خدمات درمانی خواسته اند در این زمینه اقدام کنند. یکی از مقامات آن را “فرصت از دست رفته” برای محافظت از سلامت قلب خواند.

نتایج نشان داد که میزان فشار خون بالا مزمن در زنان باردار طی یک دوره 14 ساله دو برابر شده است. در عین حال، استفاده از داروهایی که می توانند فشار خون را درمان کنند، حتی با افزایش نگران کننده مرگ و میر مادران در سال های اخیر تغییری نکرده است.

استفانی لئونارد، استادیار پزشکی و مامایی مادر و جنین در دانشکده پزشکی استنفورد آمریکا، محقق اصلی این مطالعه اظهار داشت: فشار خون بالا درمان نشده می تواند در کوتاه مدت عواقب بسیار جدی هم برای مادر باردار و هم برای جنین داشته باشد. در طول عمر خود

طبق این تحقیق، از آنجایی که فشار خون مزمن در زنان باردار از سال 2007 تا 2021 دو برابر شد، از هر پنج نفر تنها سه نفر برای درمان آن دارو دریافت کردند.

نتایج شگفت انگیز و هشدار دهنده

یک مطالعه توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که بیش از 80 درصد مرگ و میر مادران در ایالات متحده قابل پیشگیری است.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، که بودجه این تحقیق را تامین کرده است، فشار خون مزمن در دوران بارداری به فشار خون 90.140 میلی متر جیوه یا بالاتر قبل از بارداری یا در طول 20 هفته اول بارداری تعریف می شود.

فشار خون بالا در دوران بارداری می تواند به اندام های مادر آسیب برساند و خطر زایمان زودرس یا تولد نوزادان کم وزن را افزایش دهد. ارائه دهندگان مراقبت فشار خون بالا را تهدیدی برای مادر و نوزاد می دانند، زیرا زایمان زودرس خطرات جدی برای کودکان در حین رشد به همراه دارد.

فشار خون بالا همچنین می تواند برای مادران درمان نشده کشنده باشد، مشکلی که به گفته مقامات بهداشت فدرال تا حد زیادی قابل پیشگیری است. داده‌های جدید فدرال نشان می‌دهد که تعداد زنانی که در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند، پس از افزایش هشداردهنده در اوایل همه‌گیری کووید-19 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

زنان رنگین پوست، به ویژه زنان سیاه پوست و بومی، در معرض خطر بیشتری برای مرگ در حین یا پس از زایمان قرار دارند. بر اساس گزارش اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، زنان سیاه پوست سه برابر بیشتر از زنان سفید پوست جان خود را از دست می دهند.

Candice E. Price، مدیر برنامه در مؤسسه ملی قلب، ریه و خون مؤسسه ملی سلامت، که در مورد سلامت زنان تحقیق می کند، گفت: “ما باید شکاف های موجود در درمان فشار خون مزمن، به ویژه در این گروه های پرخطر را بهتر درک کنیم.” ، در بیانیه ای گفته شده است. . اگر فشار خون مزمن به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود، فرصتی از دست رفته برای محافظت از سلامت قلب در دوران بارداری و بعد از آن است.

این تحقیق از مطالبات بیمه خصوصی 1.9 میلیون زن باردار 12 تا 55 ساله مبتلا به فشار خون مزمن و تعداد دفعات درمان آن توسط ارائه دهندگان پزشکی استخراج شده است. موارد فشار خون بالا از 1.8 درصد در سال 2008 به 3.7 درصد در سال 2021 افزایش یافت. اما استفاده از دارو برای درمان بیماران باردار مبتلا به فشار خون بالا نسبتاً بدون تغییر باقی ماند و در سال 2008 57 درصد و در سال 2021 60 درصد بود.

محققان تغییر در معیارهای تشخیصی فشار خون مزمن را توضیح دادند که با سطوح پایین فشار خون تعیین شده در سال 2017 توسط کالج قلب و عروق آمریکا و دستورالعمل های به روز انجمن قلب آمریکا تغییر کرد.

کاهش مرگ و میر مادران

مرگ و میر مادران در حال کاهش است، اما این مادران هنوز در معرض خطر بالایی هستند. دکتر آلن تیتا، استاد مامایی و زنان در دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام-هیرسینک، ایالات متحده، کارآزمایی سراسری فشار خون مزمن و بارداری را برای بررسی درمان پزشکی برای این بیماری رهبری کرده است. بر اساس یافته‌های سال 2022 کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان، در صورتی که سطح فشار خون از 140/90 بیشتر شود، درمان پزشکی توصیه می‌شود.

نتایج این تحقیق نشان دهنده افزایش فشار خون مزمن در بیماران باردار است که تیتا و همکارانش در این زمینه مشاهده کرده اند و برای درمان آن نیاز به دارو وجود دارد.

تحقیقات جدید دلیل بروز فشار خون مزمن در زنان باردار را بررسی نکرد. همانطور که یک مطالعه چند دهه 2019 نشان داد، به نظر می رسد افزایش فشار خون بالا با بچه دار شدن در سنین بالاتر مرتبط است. به گفته محققان، عوامل دیگری می توانند “هشیاری تشخیصی” را برای تشخیص فشار خون بالا افزایش دهند. تصور می‌شود چاقی یکی از عوامل مؤثر باشد، اما لئونارد از استنفورد گفت که میزان چاقی در میان زنان باردار به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و چاقی را به دلیل غیرمحتمل افزایش نرخ فشار خون مزمن تبدیل می‌کند.

محققان خاطرنشان کردند که داده‌هایی که از مطالبات بیمه خصوصی به دست می‌آید، نشان‌دهنده فشار خون بالا در میان افرادی که از Medicaid یا سایر روش‌های پرداخت بیمه استفاده می‌کنند، نیست. تیتا بر این باور است که افرادی که از Medicaid استفاده می کنند یا افراد بیمه نشده ممکن است با سطوح بالاتر فشار خون مزمن و موانع بیشتری برای مراقبت مواجه شوند.

لازم به ذکر است که Medicaid بزرگترین منبع تامین مالی برای خدمات بهداشتی و پزشکی برای افراد کم درآمد در ایالات متحده است.

لئونارد قصد دارد در مورد اثرات داروها در درمان فشار خون مزمن تحقیق کند. تحقیقات اخیر او به تغییرات در طول زمان در مصرف مواد مخدر پرداخت. وی خاطرنشان کرد که شواهد روشنی در مورد اینکه کدام دارو برای بیماران بهتر عمل می کند وجود ندارد.

لئونارد تصریح کرد: راه حل های ساده ای برای مهار مرگ و میر مادران و جلوگیری از عوارض شدید وجود دارد. اگر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تشخیص را بهبود بخشند و درمان موثری ارائه دهند، می توانند زندگی را نجات دهند. همچنین درمان هایی برای افرادی که باردار هستند یا امیدوارند باردار شوند وجود دارد. وی به بیماران توصیه کرد فشار خون خود را کنترل کنند و در صورت داشتن هر گونه نگرانی موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

یافته های این تحقیق در مجله Hypertension منتشر شد.

منابع

https://www.yahoo.com

https://www.usatoday.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا