اخبار سلامت

افزایش 10 درصدی گرمازدگی/ مراجعه 225 نفر به بیمارستان ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بابک یکتاپرست با بیان اینکه به دلیل دمای بالای هوا، هموطنان در معرض گرمازدگی قرار می گیرند، اظهار داشت: گرمازدگی نوعی اختلال در تنظیم دمای بدن است. زمانی که انسان فعال است گرما در بدن او تولید می شود و بدن باید بتواند گرمای اضافی را دفع کند و تعادل ایجاد کند تا سلول های بدن در دمای 37 درجه سانتی گراد به کار خود ادامه دهند. اگر بدن نتواند گرمای اضافی را خارج کند یا دمای محیط به حدی بالا باشد که این تعادل دمایی به هم بخورد، دمای داخلی بدن افزایش می‌یابد و سلول‌های بدن نمی‌توانند کار طبیعی خود را انجام دهند و بدن نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد که منجر به بروز علائم می‌شود. . تشنگی، تعریق، تنفس سریع و افزایش ضربان قلب.

وی افزود: گرمازدگی در موارد شدید می تواند باعث اختلال هوشیاری و کما و حتی مرگ شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: افراد مبتلا به گرمازدگی عمدتاً با علائم ضعف و بی حالی به اورژانس مراجعه می کنند و میزان بروز این علائم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است به طوری که در تیرماه سال جاری 225 مورد گرمازدگی قطعی منجر به بستری شد و گزارش شده است که درمان در بیمارستان انجام شده است.

وی گفت: مهمترین توصیه ما پیشگیری از گرمازدگی است. برای این کار در اوج گرما بین 11 تا 17 روز از خانه خارج نشوند. افراد در معرض خطر شامل سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران مزمن هستند که به آنها توصیه می شود در ساعات گرم از خانه خارج نشوند و سایر افراد انجام کارهای ضروری خود را به ساعات اولیه صبح موکول کنند.

یکتاپرست افزود: در این ایام افراد باید از لباس های نخی رنگ روشن و گشاد، کلاه آفتابگیر لبه دار و عینک آفتابی استاندارد استفاده کنند تا تاثیر اشعه ماوراء بنفش بر بدن خود کمتر شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا