سلامت خانواده

شناسایی دو نوع پشه آئدس در کشور/ تعداد مبتلایان به 152 نفر رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش های سامانه نظارت ساندرمک میزان فعلی تب در کشور از ابتدای سال 1403 تا 31 تیرماه 152 مورد مثبت تب دانگ تشخیص داده شده است. همچنین با توجه به بررسی اپیدمیولوژیک که برای بیماران انجام شد، اکثر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به امارات متحده عربی و ابتلا به این بیماری در این کشور داشتند. هستند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: 130 مورد سفر به امارات، 7 مورد سفر به پاکستان، یک مورد سفر به عمان و یک مورد سفر به افغانستان. بنین (غرب آفریقا) هستند 12 بیمار بدون سفر قبلی به خارج از کشور وجود دارند که از این تعداد 11 مورد در شهرستان بندرلینگا استان هرمزگان و یک مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده است. هستند و انتقال محلی محسوب می شوند.

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد به جز یک بیمار که ملیت آفریقایی دارد، بقیه بیماران ایرانی هستند. موارد مثبت وارداتی از خارج از کشور عمدتاً در استان فارس توسط دانشگاه های علوم پزشکی گراشلارستان، جهرم و شیراز تشخیص داده شده است هستند (این افراد سابقه سفر به خارج از ایران را دارند و در کشور دیگری به بیماری مبتلا شده اند هستند).

از این رو در این گزارش، بقیه موارد وارداتی از خارج از کشور (با سابقه مسافرت به خارج از کشور) در دانشگاه های هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهید بهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان شناسایی شدند. . هستند. تاکنون یک مورد فوتی گزارش شده و حال عمومی سایر بیماران مساعد است.

مرکز مدیریت بیماری های واگیر در پایان یادآور شد: در حال حاضر پشه ها ایدز مصری در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک)، بوشهر (اصلاویه و کنگان) و ایدز آلبوپیکتوس در استان گیلان گسترش یافته است. در سومین هفته از سومین ماه سال جاری در شهرستان رامسر استان مازندران و شهرستان بلا استان اردبیل، پش ایدز آلبوپیکتوس گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا