سلامت خانواده

کاهش ورود تب دنگی به کشور/باران های پاییزی و خطر جمعیت مجدد پشه های Aedes

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسید، حسین فرشیدی اظهار داشت: گسترش ابزارهای ارتباط جمعی در ایجاد برخی از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مربوط به آن تاثير گذار مثلاً کووید 19 هنوز تمام نشده است، ما درگیر یک بیماری دیگر هستیم، البته کرونا یک بیماری ناشناخته بود، اما تب دانگ در گذشته وجود داشته و اکنون گسترش یافته است.

وی افزود: مهمترین عامل شیوع تب دنگی در جهان تغییرات اقلیمی است و تغییر و افزایش دما منجر به افزایش انواع بیماری های عفونی شده است که یکی از آنها تب دنگی است که ناشی از گزش است. از پشه آئدس

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وجود پشه آئدس به دلیل جابجایی جمعیت و مبادلات تجاری گسترده در نقاط مختلف جهان بیش از پیش افزایش یافته است و این امر باعث شیوع بیماری تب دنگی در همه کشورها شده است. . کردی: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ابتلا به تب دنگی در سال 2023 در تمام کشورهای جهان دو برابر شده و مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز به همین میزان افزایش یافته است.

فرشیدی افزود: از سال گذشته و با توجه به افزایش بیماری تب دنگی و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شرقی ایران، انتظار داشتیم امسال مواردی از این بیماری در کشور داشته باشیم، اما اطمینان می دهیم. همه هموطنان که جای نگرانی نیست و شیوع موارد در چندین استان کشور بسیار محدود بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع تب دنگی تحقیقات گسترده ای با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند نهاد دیگر در خصوص شناسایی و کنترل این بیماری انجام شده است، گفت: در این مدت یک مشکل خاص و حاد در این زمینه تا به حال نداشته ایم و جای نگرانی در مورد شیوع این بیماری در کشور وجود ندارد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر آلوده ترین شهر ایران از نظر تب دنگی، بندر لنگه هرمزگان است اما آمار مبتلایان به این بیماری افزایش نیافته و گرمای شدید در این منطقه است. عاملی برای کاهش تراکم پشه ها است. آدس بود.

فرشیدی افزود: در این مدت مراقبت‌ها و کنترل‌های مرزی خوبی داشتیم و باید به این نکته اشاره کرد که میزان ورود تب دنگی به کشور نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و افزایش مواردی که در 10 روز گذشته بوده است. می دیگر تکرار نشد.

وی با بیان اینکه تنها یک خطر باقی مانده و آن کاهش دما همراه با بارندگی های پاییزی است که می تواند سرآغازی برای افزایش مجدد تراکم پشه آئدس باشد، تاکید کرد: این خطر در مناطق بیشتر است. که آلوده به این پشه هستند و به همین دلیل در این مناطق مقدمات از بین بردن این پشه ها فراهم شده است تا از ابتلای افراد به تب دنگی جلوگیری شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مردم می خواهیم در صورت مشاهده علائم مشکوک تب دنگی به پزشک مراجعه کنند تا در کنار درمان به موقع از انتقال این بیماری به دیگران جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا