علمی و فناوری

گوگل از حذف کوکی‌ها از کروم منصرف شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)این شکست بزرگ به دلیل نگرانی های تبلیغ کنندگان است که بزرگترین منبع درآمد شرکت هستند. آنها می گویند که حذف کوکی ها در کروم، محبوب ترین مرورگر جهان، توانایی جمع آوری اطلاعات برای تبلیغات شخصی سازی شده را محدود می کند و آنها را به پایگاه داده کاربران گوگل وابسته می کند.

سازمان رقابت و بازار انگلستان برنامه گوگل را به دلیل نگرانی از اینکه حذف کوکی ها مانع رقابت در تبلیغات دیجیتال می شود، مورد بررسی قرار داده بود.

آنتونی چاوز، نایب رئیس ابتکار طرح حفاظت از حریم خصوصی مورد حمایت گوگل، در یک پست وبلاگی گفت: «به جای حذف کوکی‌های شخص ثالث، ما تجربه جدیدی را در Chrome معرفی می‌کنیم که به افراد امکان می‌دهد آگاهانه انتخاب کنند. این در سراسر مرور وب آنها صدق می کند و آنها می توانند هر زمان که بخواهند این انتخاب را تنظیم کنند.

از سال 2019، گوگل روی طرح “Privacy Sandbox” با هدف اصلی حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث برای افزایش حریم خصوصی آنلاین و در عین حال حمایت از مشاغل دیجیتال کار می‌کند.

کوکی‌ها بسته‌هایی از اطلاعات هستند که به وب‌سایت‌ها و تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا کاربران وب را شناسایی کرده و عادت‌های مرور آن‌ها را دنبال کنند، اما می‌توان از آنها برای نظارت ناخواسته نیز استفاده کرد.

به همین دلیل است که کوکی ها به موضوع مهمی برای کشورها تبدیل شده اند. در اتحادیه اروپا، استفاده از کوکی ها توسط مقررات حفاظت از داده های عمومی کنترل می شود که ناشران را ملزم می کند رضایت صریح کاربران را برای ذخیره کوکی های خود دریافت کنند. مرورگرهای محبوب همچنین امکان حذف کوکی ها را به درخواست کاربر فراهم می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، چاوز گفت: گوگل در حال همکاری با رگولاتورهایی مانند رگولاتور بریتانیا و ناشران و گروه های حفظ حریم خصوصی بر روی رویکرد جدید است و در عین حال به سرمایه گذاری در برنامه “Privacy Sandbox” ادامه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا