بهداشت و درمان

۵ درصد از سهمیه گروه پرستاری به بهیاران اختصاص یافت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سیاست سازمان نظام پرستاری در حوزه توانبخشی به دلیل پیچیدگی مراقبت های پرستاری، عدم توسعه دبیرستان های توانبخشی و ارتقای شغلی پرستاری است. همکاران که بارها از طریق مسئولین این سازمان بیان و پیگیری شده است.

با پیگیری های سازمان نظام پرستاری، همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمینه ایجاد تسهیلات برای ارتقای آموزشی بهاریان فراهم شد. .

در این ماده واحده در جلسه مورخ 29 خرداد 1403 شورای عالی انقلاب فرهنگی شرایط تسهیل ادامه تحصیل دارندگان مدرک تحصیلی بهیاری به تصویب رسیده است.

متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین سهمیه 5 درصدی ظرفیت رشته های دانشگاهی در گروه پرستاری برای دانشجویان پرستاری به شرح زیر است: «به منظور تسهیل در ادامه تحصیل دارندگان دیپلم پرستاری. و در راستای برقراری عدالت آموزشی در رقابت با سایر داوطلبان کنکور دانشگاه ها حداکثر 5 درصد از ظرفیت پذیرش هر یک از رشته های کارشناسی پرستاری، کارشناسی فناوری اتاق عمل، کارشناسی هوش و …. لیسانس فوریت های پیش بیمارستانی در هر یک از دوره های روزانه و غیر روزانه به صورت کد رشته محل های مستقل به بیماران واجد شرایط با حداقل سه سال سابقه کار تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد اختصاص داده شده است.

تبصره 1- لازم است داوطلبان معلول مجاز به انتخاب رشته برای کد رشته محل های ویژه معلولان باشند. کسب حداقل 70 درصد امتیاز آخرین فرد مجاز دارای سهمیه آزاد.

تبصره 2- دستورالعمل اجرايي مربوط به تصويب شوراي سنجش و پذيرش دانشجو خواهد رسيد.

تبصره 3- حکم این ماده واحده به مدت 5 سال از زمان ابلاغ معتبر خواهد بود.

تبصره 4- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است در صورت تغییرات اساسی مرتبط قبل از انقضای مدت اعتبار موضوع تبصره 3 پیشنهادات لازم را جهت بررسی و بازنگری در ستاد راهبری جهت اجرا ارائه نماید. طرح جامع علمی کشور و تصویب نهایی در شورای عالی. یک انقلاب فرهنگی فراهم کند.

تبصره 5- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سالانه گزارش اجرای این ماده را به ستاد علم و فناوری ارائه کند.

تبصره 6- این ماده واحده است. جایگزین مصوبات 140 و 165 جلسات مورخ 18/09/1399 و 18/05/1401 استاد برجسته اجرای طرح جامع علمی کشور می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا