سلامت خانواده

خسارات تعویض اتوبوس در وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

علیرضا چیذری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به نظر من مهمترین اولویت وزارت بهداشت در دولت چهاردهم جلوگیری از تعویض اتوبوس است. تا آسیبی به بدن متخصص وارد نشود.

وی افزود: کمک به کاهش بدهی بخش خصوصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت و مراکز درمانی از دیگر اولویت های وزارت بهداشت است.

چیذری ادامه داد: تفاهم و رویه مستمر با بانک مرکزی برای تخصیص ارز برای مواد اولیه و کالاهای حیاتی و همچنین با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص ریال و منابع در زمان مناسب و بدون اتلاف وقت از دیگر موارد است. اولویت وزارت بهداشت در دولت چهاردهم

چیذری تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت جداسازی بدنه آموزش پزشکی از وزارتخانه یا در قالب وزارت علوم یا هر ساختار دیگری است که ساماندهی شود.

وی به ماموریت های رئیس سازمان غذا و دارو در دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: مهمترین ماموریت رئیس سازمان غذا و دارو صرف نظر از اینکه تغییر کند یا نه، نظارت خوب بر بازار است. و کاملاً مطابق با سیاست های وزیر بهداشت باشد و رئیس جمهور نیز موافقت کند. که هیچ کمبودی در بازار شاهد نیستیم.

چیذری تاکید کرد: رئیس سازمان غذا و دارو تا زمان ایجاد منابع کافی باید سریع و فوری از هرگونه تغییر در نرخ ارز و اولویت های گروه های ارزی جلوگیری کند. زیرا حداقل تا پایان سال باید اینگونه باشد تا برنامه ها به هم نخورد و قیمت ارز گروه کالایی حفظ شود چرا که بودجه و برنامه بر اساس همین نرخ ارز و همین ساختار و هرگونه شوک وارده به بازاری که در حال حاضر از تورم رنج می برد بسیار سنگین است، به دلیل تاثیر بالا و 5 میلیارد یورویی قدرت این بخش در تورم، می تواند در اقتصاد بسیار خطرناک باشد. و می تواند شرکت های بخش خصوصی را که اکنون بسیار آسیب دیده و ضعیف هستند، بی ثبات و نابود کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا