بهداشت و درمان

تعرفه‌ آزمایشگاه‌های غذا و دارو از سال ۹۹ ثابت مانده است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مهدی انصاری دوگاه با اشاره به چالش تعرفه های آزمایشگاه های کنترل کیفی محصولات بهداشتی، اظهار کرد: تعرفه های موجود از سال 1398 تاکنون تغییری نکرده و این در حالی است که تعرفه های جدید. در اوایل سال 1402 به معاونت توسعه سازمان اعلام شد و قرار بود از طریق سازمان برنامه بودجه پیگیری شود که به دلایل متعددی به تعویق افتاد و ابلاغ نشد.

وی افزود: تعرفه های جدید باید در سال 1402 اعلام می شد در حالی که افزایش تعرفه ها در سازمان برنامه و بودجه بر اساس نرخ تورم سالانه محاسبه می شود و در سه سال منتهی به سال 1402 باید میانگین نرخ تورم سالانه تغییر کند. از 100 هزار تومان تا 245 هزار تومان. او دریافته است که اصلا منطقی نیست و جوابگوی هزینه تجهیزات و مواد شیمیایی نیست.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سازمان غذا و دارو تلاش کرده تعرفه ها واقعی باشد اما اگر این اتفاق نیفتد به همکاران سازمان برنامه بودجه اعلام کرده ایم. در مورد این خطر که در صورت تغییر تعرفه ها واقعیت را در مورد آزمایشگاه ها اعمال نکنید، خطر تخلف و اشتباه در گزارش های آزمایشگاهی افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر آزمایش قند خون در آزمایشگاه تشخیص پزشکی به دلیل تعرفه پایین جعل شود، تنها یک بیمار را در معرض خطر قرار می دهد، در حالی که هرگونه خطا در آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات بهداشتی سلامت یک جامعه را به خطر می اندازد. در خطر. .

به گفته انصاری، آزمایشگاه ها در حال حاضر در حوزه تعرفه ها تحت فشار هستند که در صورت افزایش 145 درصدی تعرفه ادامه خواهد داشت، زیرا تورم در این زمینه بیش از 500، 700 و حتی 1000 درصد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا