علمی و فناوری

تعرفه واردات موبایل اعلام شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)رضا قربانی یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل در برنامه رادیو اقتصاد گفت: حقوق ورودی گمرک حاصل جمع دو عدد است که اولی عوارض گمرکی و مالیاتی و دیگری سود بازرگانی است. . وقتی کالا از طریق مسافر وارد کشور می شود، سود تجاری در آن ضرب می شود. میشه 2.

وی افزود: عوارض گمرکی و مالیات برای همه واردات گوشی یکسان است اما آنچه تغییر می کند سود بازرگانی است و وقتی این سود بازرگانی در دو ضرب شود مجموع حقوق ورودی خواهد بود.

قربانی گفت: سال گذشته کل عوارض گمرکی گوشی های بالای 600 دلار برای رویه بازرگانی 15 درصد بوده که در کمیسیون ماده 1 همواره با تشکیل جلسه قبل از سال حقوق گمرکی و سود بازرگانی سال جدید را محاسبه می کند. متاسفانه امسال عوارض و مالیات تلفن همراه محاسبه شده است. بالای 600 لاری نه تنها ابتدای سال تعیین نشد، بلکه تا 30 خرداد ادامه داشت، قرار بود این تعرفه چندین برابر شود.

وی بیان کرد: تعرفه تلفن همراه باید به موقع ابلاغ می شد که متاسفانه انجام نشد. تعرفه تجاری 28 درصدی برای گوشی های غیر از برند اپل بالای 600 دلار تعیین شد.

قربانی گفت: گوشی های بالای 600 دلار از روز گذشته به تعرفه سال قبل 15 درصد باز می گردند و هزینه مسافر برای این گوشی ها 30 درصد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا