سلامت خانواده

5 عادتی که دندان های شما را خراب می کند

به گزارش خبرآنلاین، پوسیدگی دندان می تواند منجر به دندان درد شدید، عفونت و در نهایت از دست دادن دندان شود. مراجعه منظم به دندانپزشک، عادات منظم و صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند افراد را از پوسیدگی دندان محافظت کند. برای داشتن دندان های سالم علاوه بر انجام عادات صحیح، باید برخی عادات بد را ترک کرد و دوباره تکرار نکرد.

برخی از عادات بدی که باعث پوسیدگی دندان می شوند عبارتند از:

1) جویدن یخ

یخ یک ماده طبیعی بدون قند است، بنابراین ممکن است فکر کنید که جویدن آن مضر نیست. اما باید بدانید که خوردن این مکعب های سفت و یخ زده می تواند دندان های شما را خرد کند یا حتی باعث شکستن آن ها شود. در برخی موارد ممکن است دندان درد را تجربه کنید.

غذاهای سرد و گرم ممکن است باعث دندان درد سریع و تیز یا دندان درد طولانی مدت شوند. دفعه بعد که میل به جویدن یخ داشتید، به جای آن مقداری آدامس بدون قند بجوید.

2) دندان قروچه (دندان قروچه)

دندان قروچه در نهایت می تواند باعث سایش دندان ها شود. پرهیز از غذاهای سفت در طول روز می تواند درد و آسیب ناشی از این عادت را کاهش دهد. همچنین استفاده از محافظ دهان در طول شب می تواند آسیب ناشی از دندان قروچه در هنگام خواب را به حداقل برساند.

3) خوردن پاستیل!

بیشتر غذاهای شیرین باعث پوسیدگی دندان می شوند، اما قند موجود در برخی از آب نبات ها برای دندان ها دشوارتر است. پاستیل ها (همه غذاهای چسبنده و لثه دار) به دندان می چسبند و شکر و اسیدهای حاصله تا ساعت ها با مینای دندان در تماس هستند. اگر به پاستیل علاقه زیادی دارید، بهتر است آن را هنگام غذا بخورید. زیرا در طول وعده های غذایی بزاق بیشتری تولید می شود که به شستن قطعات و اسیدهای پاستیل کمک می کند.

4) نوشابه / نوشابه های گازدار

نوشابه ها معادل 11 قاشق چایخوری شکر در هر وعده دارند! حتی آسیب نوشابه های گازدار بسیار بیشتر است زیرا حاوی اسید فسفریک و اسید سیتریک هستند که مینای دندان را از بین می برند. نوشیدن نوشابه های رژیمی به شما امکان می دهد قند را کاهش دهید، اما ممکن است حاوی اسید بیشتری به شکل شیرین کننده های مصنوعی باشند.

5) استفاده از دندان به عنوان دربازکن!

باز کردن درب بطری یا بسته های پلاستیکی با دندان ممکن است آسان باشد، اما این یکی از عاداتی است که آسیب جدی به دندان وارد می کند. استفاده از دندان ها به عنوان ابزار می تواند باعث ترک خوردن یا تراشه دندان ها شود. فراموش نکنید که دندان های شما فقط وظیفه خوردن و جویدن را بر عهده دارند.

منبع: webmd

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا