بارداری

توصیه‌های پزشکی برای مادران باردار شاغل

به گزارش سلامت جو به نقل از از وبدا، محبوبه حاجی فقها با بیان اینکه بارداری به معنای اجبار زنان شاغل به ترک شغل نیست، گفت: اگرچه بارداری زنان را از نظر سلامت در وضعیت حساس و خاصی قرار می دهد. اما فعالیت تا زمان لقاح برای زنانی که بارداری طبیعی و سالمی را تجربه می کنند امکان پذیر است.

بهتر است مادران باردار پشت میز غذا نخورند زیرا این ورزش به کاهش استرس کمک می کند

وی با تاکید بر اهمیت توجه به تغذیه صحیح و سالم در دوران بارداری، یادآور شد: جنین در دوران بارداری در حال رشد است، بنابراین مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه شود کیفیت غذا است. استفاده از مواد پروتئین دار مانند گوشت، مرغ و ماهی در برنامه غذایی دوران بارداری به همراه مقدار زیادی سبزیجات سبز رنگ، کربوهیدرات ها و فیبر توصیه می شود.

حاجی فقها تصریح کرد: بهتر است مادران باردار پشت میز غذا نخورند زیرا این ورزش به کاهش استرس کمک می کند. همچنین نوشیدن آب زیاد به بهبود سیستم لنفاوی و جریان خون کمک می کند و از طرفی خون رسانی به اندام های مختلف بدن افزایش می یابد.

وی توجه به فعالیت بدنی مناسب را از دیگر ملزومات حفظ سلامت در دوران بارداری عنوان کرد و افزود: مادران باردار می توانند زنگ ساعت را روی تلفن همراه خود تنظیم کنند تا با پیاده روی کمی ورزش کنند. آنها همچنین می توانند هنگام صحبت با تلفن بایستند که گردش خون را بهبود می بخشد و ورم پا را کاهش می دهد.

حاجی فقها گفت: لازم است مادران باردار شاغل ورزش های کششی را در برنامه خود بگنجانند زیرا اضافه وزن و تغییرات بدنی مشکلاتی مانند کمردرد را به همراه دارد.

ساعات کار را کاهش دهید

به گفته وی، محدودیت روزهای کاری در هفته برای مادران باردار شاغل توصیه می شود. زنان بارداری که بیش از 32 ساعت در هفته در یک شغل پر استرس و سنگین کار می کنند، احتمال بیشتری دارد که نوزادشان زودتر از موعد یا با وزن کمتر از حد طبیعی به دنیا بیاید. همچنین مادرانی که به صورت تمام وقت در مشاغل پر فشار کار می کنند باید ساعات کاری خود را در دوران بارداری کاهش دهند.

زنان باردار نباید کفش پاشنه بلند بپوشند

حاجی فقها استفاده از صندلی و میز مناسب برای مادران باردار در محل کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: در دوران بارداری ممکن است تغییراتی در کیفیت خواب ایجاد شود و با پیشرفت بارداری، مدت خواب نیز کوتاه می شود. در این موارد چرت های کوتاه در طول روز می تواند به شما احساس شادابی بدهد.

وی به مادران باردار شاغل توصیه کرد که در دوران بارداری از لباس های راحت و راحت و تنفس آزاد استفاده کنند و گفت: در این دوران از کفش پاشنه بلند استفاده نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا