بهداشت و درمان

دمای بالای ۴۰ درجه خطرناک است/ افزایش موارد گرمازدگی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، کمال بصیری با بیان اینکه تمامی نیروهای پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای درمان گرمازدگان آمادگی کامل دارند، گفت: تمامی نیروها آموزش های لازم و هشدارهای لازم را دیده اند. صادر شده اند.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری های عصبی و روانی، زنان باردار و کودکان نباید مستقیماً در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرند، افزود: در مواقعی که امواج گرما رخ می دهد افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و یا تحت عمل جراحی قرنیه قرار گرفته اند. آنها نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

بصیری ادامه داد: علاوه بر دما، میزان رطوبت و گردش هوا در محیط نیز موثر است، اما به طور کلی دمای بالای 40 درجه می تواند خطرناک باشد و افرادی که ممکن است در اثر مصرف دارو دیرتر به تشنگی پاسخ دهند باید مراقب باشند. .

این متخصص طب اورژانس نسبت به مصرف غذاهای پرچرب و مایعات بسیار شیرین هشدار داد و گفت: استفاده از رژیم غذایی خاص و پرهیز از بیرون رفتن از ساعت 10 صبح تا 16 توصیه نمی شود.

بصیری با اشاره به علائم گرمازدگی مانند ضعف، بی حالی و احساس گرما اضافه کرد: گرمازدگی در موارد بسیار شدید می تواند منجر به کما و حتی مرگ شود و بی حالی شدید، تشنج و کاهش سطح هوشیاری از جمله علائمی است که در آن وجود دارد. یک فرد باید به بیمارستان منتقل شود. بودن

وی ادامه داد: افرادی که دچار گرمازدگی می شوند نباید در صحنه سرد شوند و اقداماتی مانند پاشیدن آب، بادکش کردن فرد و درآوردن لباس توصیه نمی شود زیرا باعث ایجاد لرز و تشدید علائم می شود.

بصیری با اشاره به اینکه گرمازدگی بستگی به نوع آب و هوا دارد، گفت: در برخی از استان های سردسیر دمای زیر 40 درجه باعث گرمازدگی می شود و در همه اقلیم ها با وقوع موج گرما افراد مستعد در معرض بیماری قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا