علمی و فناوری

آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)طبق داده های Canalys، فروش آیفون در چین نسبت به سال گذشته 6.7 درصد کاهش یافته است. این کاهش به دلیل رقابت شدید با برندهای داخلی مانند ویوو، اوپو، آنر، شیائومی و به ویژه هواوی است.

به گفته Kanalis، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه دوم سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد کرد و فروش گوشی های هوشمند در این دوره از 70 میلیون دستگاه فراتر رفت. ویوو با فروش 13.1 میلیون دستگاه در جایگاه اول قرار گرفت و 19 درصد از سهم بازار را از آن خود کرد. اوپو 11.3 میلیون گوشی، Honor 10.7 میلیون گوشی و هواوی 10.6 میلیون گوشی فروخت.

افزایش 17 درصدی فروش گوشی های شیائومی در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سال قبل باعث شد تا این برند بار دیگر به فهرست پنج شرکت برتر اضافه شود و در مدت مذکور 10 میلیون دستگاه به این بازار ارسال کند. فروش گوشی های اپل در این مدت به 9.7 میلیون دستگاه رسید که نشان دهنده سهم 14 درصدی این شرکت در بازار چین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا