سلامت خانواده

پیش بینی میزان بالای ازن و گرده گل در المپیک پاریس – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، بر اساس تجزیه و تحلیل داده های پایش کیفیت هوا در سال های اخیر، سطح وزن در پاریس و اطراف آن، معمولاً از آستانه توصیه شده سازمان بهداشت جهانی فراتر می رود، حدود 20 روز در ماه بین جولای و سپتامبر.

تیم تحقیقاتی به سرپرستیوالری بوگو“، دانشیار دانشگاه کوتاه لاجوردی در نه فرانسه، می‌گوید: «کیفیت هوای پاریس در طول تابستان عمدتاً با سطوح بالا است ازن در بعد از ظهر به خصوص در روزهای آفتابی و گرم همراه است.

هوا نیز مملو از گرده های چمن بسیار آلرژیک است زا اگرچه محققان خاطرنشان کردند که این سطوح بین جولای و سپتامبر کاهش می یابد.

محققان گفتند که این مطالعه را انجام داده اند هستند کمک به ورزشکاران و تماشاگران المپیک برای آماده شدن برای بازی ها به بهترین شکل.

محققان می گویند: «با مقایسه این سطوح کیفیت هوا با سطح کیفیت هوا در منطقه خود، ورزشکاران و تماشاگران می توانند ببینند که آیا باید اقداماتی برای جلوگیری یا کاهش قرار گرفتن در معرض آن انجام دهند یا خیر. آنها می توانند این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند و فعالیت های خود را برای جلوگیری از زمان ها و مکان هایی که بیشترین آلودگی را دارند برنامه ریزی کنند.

برای این مطالعه، محققان خوانش آلودگی هوا از پاریس و حومه آن بین سال‌های 2020 تا 2023 و همچنین تعداد گرده‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های 2015 تا 2022 را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به طور کلی، محققان دریافتند که میزان آلودگی ذرات معلق و میزان دی اکسید نیتروژن بین ژوئیه و سپتامبر کمتر از استانداردهای WHO است.

این مطالعه خاطرنشان کرد که سطح دی اکسید نیتروژن از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی در نزدیکی مناطق با ترافیک سنگین فراتر رفته است.

نتایج نشان دهنده آلودگی است وزن معمولاً از استانداردهای WHO در پاریس فراتر می رود و معمولاً در حدود ساعت 4 بعد از ظهر به اوج خود می رسد.

ازن می تواند باعث التهاب راه های هوایی شود و به طور بالقوه باعث سفت شدن راه های هوایی شود. در نتیجه، ورزشکاران و تماشاگران ممکن است شروع به سرفه یا تنگی نفس کنند.

به گفته محققان، ورزشکاران مبتلا به آلرژی یا بیماری آسم همچنین لازم به ذکر است که هوای پاریس با سطوح بالای گرده چمن همراه است، اگرچه سطح گرده عمومی در تابستان سه برابر کمتر از بهار است.

محققان خاطرنشان کردند که تاثیر آلاینده ها و آلرژن سلام آب و هوا در مورد عملکرد ورزشی در المپیک 2024 پاریس نامشخص است زیرا تحقیقات محدود است.

یک بررسی سیستماتیک اخیر نشان داد که تنها شواهد علائم تنفسی و کاهش عملکرد ریه در جمعیت ورزشکار مربوط به ازن است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا