اخبار سلامت

افزایش 20 درصدی تخت های مجردی خوابگاه های دانشجویی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، احد بنار; مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت تصریح کرد: طی سه سال گذشته تعداد تخت های یک نفره در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور 20 درصد افزایش یافت و توانستیم تعداد تخت های یک نفره را در سال جاری افزایش دهیم. خوابگاه ها از 77 هزار تخت تا 91 هزار تخت یک نفره.

وی با بیان اینکه این اقدام یکی از برنامه های موثر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به نیاز دانشجویان مجرد علوم پزشکی از نظر اسکان بود، گفت: علاوه بر توسعه و افزایش مجردان تخت ها، سعی کردیم تخت های مجرد را به روز و بازسازی کنیم و آن ها را ارتقا دهیم. برای ارتقای کیفیت زندگی در خوابگاه های دانشجویی اقدامات موثر انجام شود.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه خوابگاه ها به عنوان یکی از رسالت های اصلی حوزه دانشجویی وزارت بهداشت همواره از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار بوده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر تلاش شده است. از نظر توسعه کمی و بهبود شرایط جسمانی و اسکان دانشجویان صورت گرفته است. برای دستیابی به شرایط مطلوب

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه و افزایش خوابگاه های دانشجویی، سعی کردیم با توجه به مشکلات زیست فرهنگی دانشجویان، خوابگاه ها را نیز تجهیز فرهنگی کنیم.

بنار افزود: طی سه سال گذشته تلاش شد تا تمامی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی به اتاق و سالن ورزشی مجهز شوند تا دانشجویان بتوانند اوقات فراغت خود را در سالن های ورزشی سپری کنند تا علاوه بر مصون ماندن از بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز سلامت جسمی و روانی. .

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تجهیز خوابگاه ها به فضاهای فرهنگی و برگزاری برنامه های فرافرهنگی در سطح خوابگاه ها قطعا می تواند دانشجویان را از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دور کند، بیان کرد: موضوع دیگری که در این زمینه مطرح شده است. سه سال گذشته در حوزه خوابگاه ها بر راه اندازی اتاق های مشاوره در خوابگاه های دانشجویی و استقرار مشاوران در این فضاها برای ارائه خدمات مشاوره ای به دانشجویان تاکید ویژه ای داشتیم. خدمات مشاوره ای برای دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در دو سال گذشته برنامه ها و فعالیت های ورزشی به صورت مستمر یا هفتگی با محوریت خوابگاه های دانشجویی برگزار می شد، خاطرنشان کرد: پیاده روی و کوه نوردی آخر هفته در خوابگاه های دانشجویی با محوریت خوابگاه های دانشجویی برگزار می شود. در سراسر کشور. این اتفاق خوبی در عرصه ورزش است.

بنار اضافه کرد: البته علاوه بر مسائل فرهنگی و تجهیز خوابگاه ها به نمازخانه، تلویزیون، مطالعه، اتاق مشاوره و ورزش، سعی شد در زمینه تجهیز خوابگاه های دانشجویی به امکانات رفاهی و در طول سال های گذشته رویکردی آینده نگر داشته باشیم. دو سه سال گذشته توسعه امکانات و تجهیز خوابگاه ها در دستور کار ما بود که شامل توسعه و تجهیز خوابگاه ها به خشکشویی منازل می شود.

وی یادآور شد: در زمینه خوابگاه های متاهلی در دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است و تقریباً از ابتدای دولت سیزدهم در سال 1400، 790 سوئیت متاهل در سراسر کشور داشتیم که اکنون این رقم به هزار و 169 سوئیت متاهل یا رسیده است. واحدها که خوشبختانه به جهش 50-60 درصدی دست یافتیم. البته اولویت دولت سیزدهم توسعه خوابگاه های متاهل در سراسر کشور بود و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با این سیاست تلاش کرد پیشرفت خوبی داشته باشد.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت افزود: همزمان با توسعه خوابگاه های متاهلی تلاش شد تا مسائل رفاهی مربوط به این خوابگاه ها افزایش یابد و خوشبختانه برخی از امکانات مانند اتاق های ورزشی، سالن های تربیت بدنی و بازی کودکان نیز وجود دارد. مناطقی در فضاهای عمومی واحدهای متاهل ایجاد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا