بهداشت و درمان

توصیه‌ها را جدی بگیرید – خبرگزاری سلامت

محسن لعل حسن زاده افزود، به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه می کنیم در ساعات گرم روز از منزل خارج نشوید و در صورت لزوم از لباس های نخی خنک و روشن و محافظ استفاده کنید. تجهیزات در برابر نور خورشید، مانند کلاه. بیایید از آن با یک لبه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر حمل آب در مجاورت هوای بسیار گرم گفت: در صورت خروج از منزل به صورت جرعه جرعه و متناوب بدون تشنگی آب بنوشید.

مدیر آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: همه افراد ممکن است دچار گرمازدگی شوند، اما کودکان، سالمندان، زنان باردار یا افراد مبتلا به بیماری هایی که داروهای خاصی مصرف می کنند زودتر از سایرین دچار گرمازدگی می شوند به همین دلیل به جز در مواردی ضروری است برای جلوگیری از گرمازدگی از خانه بیرون نروید و از کار و فعالیت بدنی سنگین در محیط های گرم و بسته و بدون تهویه مناسب خودداری کنید.

لعل حسن زاده گفت: گرمازدگی معمولاً با علائم خفیفی مانند سردرد خفیف، حالت تهوع، احساس ضعف، بی حالی و خستگی شروع می شود، اما در صورت تداوم شرایط گرمازدگی می تواند با افت فشار خون و از دست دادن هوشیاری فرد همراه باشد. حتی زندگی فرد به خطر انداختن

وی با تاکید بر اینکه اصل اساسی در مورد گرمازدگی کاهش تدریجی دمای بدن مصدوم است، افزود: در صورت مواجهه با چنین شرایطی ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و بیمار را به سایه یا محیط خنک منتقل کنید، در ادامه بمانید. برای بیمار، عضلات ممکن است اگر پاها یا شکم گرفتگی دارند، اندام‌ها را در وضعیت راحت و استراحت قرار دهید و سعی کنید با اسپری آب و فن کردن، فرد را خنک کنید.

مدیر آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: مصرف مایعات خنک و ترجیحاً دوغ خنک می تواند به انسان کمک زیادی کند.

لعل حسن زاده گفت: در صورت بدتر شدن یا عدم بهبود وضعیت فرد گرمازدگی با اورژانس 115 تماس گرفته و با آرامش به سوالات تلفنی پزشک گوش داده و به توصیه ها عمل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا