سلامت خانواده

خبر مهمی که در رسانه های ایران گم شد: وجود میکروپلاستیک در اندام تناسلی مردان/توضیحات یک پزشک

پونه شیرازی: محققان این دانشگاه برای اولین بار ردپایی از اختلال نعوظ و مشکلات ناباروری مردان را به دلیل وجود میکروپلاستیک در آلت تناسلی مردان گزارش کردند.

این اولین بار نیست که تاثیرات استفاده از ظروف پلاستیکی بر سلامتی و آسیب های ناشی از آن به اعضای بدن، جدا از آسیب های محیطی، خبرساز می شود. اما متأسفانه اکثریت ما همچنان از آب معدنی، لیوان و کاسه پلاستیکی یکبار مصرف مخصوصاً بیرون از منزل و همچنین ظروف پلاستیکی غیراستاندارد و کیسه های فریزر برای نگهداری نان و … در منزل استفاده می کنیم و به تدریج و بدون اینکه متوجه باشیم ما با پلاستیک سمی و بسیار خطرناک آلوده می کنیم.

دکتر سلمان اسلامی جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به این خبر در مورد تأثیر میکروپلاستیک ها بر دستگاه تناسلی مردان می گوید: میکروپلاستیک ها ذراتی با اندازه حداکثر 0.5 تا 0.2 میلی متر هستند که معمولاً توسط اقلام پلاستیکی ایجاد می شوند. ما روزانه از آن استفاده می کنیم و حتی ذرات ریز آن از طریق تنفس یا خوردن جذب بدن می شود. متأسفانه این ذرات با جریان خون به تمام قسمت های بدن منتقل می شوند و غلظت این میکروپلاستیک ها در نقاطی از بدن که جریان خون زیاد است مانند اندام تناسلی افزایش می یابد و باعث آسیب بیشتر می شود.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا