اخبار سلامت

رونمایی از 20 محصول فناورانه دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، دکتر علیرضا زالی در مراسم رونمایی از 20 محصول فناورانه و نوآورانه پژوهشکده دندانپزشکی و مرکز توسعه فناوری های نوین دندانپزشکی دانشگاه که در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد. دندانپزشکی با حضور دکتر رضا محمودی; دکتر بهروز مینایی، معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان؛ دکتر بهزاد فرخزاد، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی دکتر افشین زرقی; معاون پژوهش و فناوری و دکتر اسماعیل توحیدلو; مدیر اجرایی معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد، وی تجسم و تبلور این چشم انداز را ابتکار و خلاقیت خوبی در راستای خوداتکایی ملی دانست.

وی ضمن قدردانی از زحمات تمامی اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی، گروه اندودنتیکس، پژوهشکده دندانپزشکی و مرکز توسعه فناوری های نوین دندانپزشکی، این افراد را بازوی توانمند کسب مقام های علمی ویژه، جهش فناوری دانست. تعالی دانشگاه و تعامل تکنولوژی و کنار تخت.

رئیس دانشگاه رونمایی از محصولات دانش بنیان را رونمایی از محصولات کاربردی و عملیاتی دانست و گفت: همه پژوهشگران جوان و برجسته این دانشکده همواره دغدغه دانشگاه را داشته اند و باید قدردان این تلاش ها باشیم.

زالی در ادامه خطاب به رئیس پژوهشکده دندانپزشکی گفت: باید تلاش بیشتری برای بهره گیری از ظرفیت هوش مصنوعی صورت گیرد، اقدامات اساسی در این زمینه جمع آوری داده ها، اطلاعات و طراحی و سازماندهی آن است، البته در زمینه بیماری های دهان و دندان به بلوغ رسیده ایم اما در بحث کنترل کیفی ابزارها و فرآیندها پژوهشکده دندانپزشکی باید کانون و منبع باشد.

به گفته رئیس دانشگاه، هوش مصنوعی در دندانپزشکی یکی از مسیرهای جذاب است و رشته های مختلفی از جمله ارتودنسی، پریودنتال و سرطان های دهان و دندان برای بهبود وجود دارد و دانشگاه آمادگی کامل برای تامین زیرساخت ها و نیروی انسانی مورد نیاز را دارد. .

وی ضمن تاکید بر لزوم ورود به بازارهای جذاب جهانی تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی یکی از پیشگامان در مسیر شبیه سازی آموزشی است، در پژوهشکده دندانپزشکی نیز امکان پرورش استعدادها و ورود به بحث شبیه سازی آموزشی وجود دارد. و واقعیت مجازی

رئیس دانشگاه تعامل استعداد و درایت مجموعه دندانپزشکی دانشگاه و شجاعت شرکت های دانش بنیان را نمادی برای گام نهادن در مسیر نسل سوم و چهارم دانشگاه دانست و از معاونت پژوهشی و فناوری تقدیر کرد. دانشگاه به دلیل توجه به فناوری در کنار پژوهش.

افزایش مشارکت پژوهشگران جوان در پژوهشکده دندانپزشکی

دکتر مهدی کدخدازاده; در این مراسم رئیس پژوهشکده دندانپزشکی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار پژوهشکده و خدمات سه بخش اندودنتیکس، علوم دندانپزشکی و ناهنجاری های فک و صورت از انتشار دو مجله در این پژوهشکده خبر داد. پژوهشگاه و مرکز توسعه از کسب افتخارات ارزنده پژوهشی در جشنواره ابوریحان و جشنواره رازی وزارت بهداشت یاد کرد.

به گفته رئیس پژوهشکده دندانپزشکی، پژوهشگاه نقش موثری در بحث مسئولیت اجتماعی در تدوین دستورالعمل ها و دستورالعمل های حوزه دندانپزشکی در وزارت بهداشت داشته است.

وی از افزایش مشارکت پژوهشگران جوان در پژوهشکده دندانپزشکی خبر داد و گفت: فعالیت فعال کمیته تحقیقات دانشجویی، دفتر استعدادهای درخشان و انجمن های علمی دانشجویی بسیار موثر بوده است.

کدخدازاده حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم را ارزشمند دانست و گفت: نقش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در منطقه باید مولد، کارآفرینانه و ثروت آفرین با محوریت مسئولیت اجتماعی باشد، پژوهشکده دندانپزشکی از امکانات لازم برخوردار است. زیرساخت این حرکت ارزشمند

وی به حضور موثر پژوهشگران، فعالیت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در پژوهشکده دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: نقش دانشگاه در رشد و توسعه کشور نقش ارزنده ای است و با توجه به تاکید رئیس دانشگاه، بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است.

دکتر مجید قاسمیان پور; در این مراسم معاون پژوهشکده دندانپزشکی فناوری را مظهر خلاقیت انسان دانست و گفت: مدیریت فناوری بدون زمان امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر فناوران جز مقاله به خلق و پدیده نمی اندیشیدند این دستاوردها محقق نمی شد، گفت: شرکت های دانش بنیان در این مسیر قرار گرفتند و مرکز رشد با تامین نیروی انسانی و زیرساخت های آزمایشگاهی اقدام کرد. این شرکت ها به افق. بازار را رهبری کرد.

قاسمیان پور همچنین از تولید محصول ضد پوسیدگی دندان کودکان SDF که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا AAPD است خبر داد و گفت: این محصول از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: اگر شرکت ها و مراکز رشد به وظایف خود به درستی عمل کنند و دانش از آنها حمایت شود، دستاوردهای بزرگی حاصل می شود.

بر اساس این گزارش، اپلیکیشن آوا نیز امروز رونمایی شد. این اپلیکیشن به عنوان اولین ابزار دندانپزشکی از راه دور با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص پوسیدگی طراحی و راه اندازی شده است. این ابزار با دریافت عکس OPG کاربر را به دندانپزشک متصل می کند و از طریق چت مصنوعی مشاوره فوری می دهد.

برای معرفی این اپلیکیشن از اینفلوئنسر مصنوعی به نام دکتر آوا به منظور شناخت مخاطب و طراحی و راه اندازی کمپین هایی برای افزایش آگاهی استفاده شده است. این مدل را می توان در سطح جراحی نیز توسعه داد.

نرم افزار پندارا نیز از دیگر نرم افزارهای رونمایی شده برای تحلیل داده ها، تقسیم بندی بازار، پیش بینی رفتار آینده، بهبود فرآیند کسب و کار و سفارشی سازی تجربه کاری مورد استفاده دانشگاه ها، مراکز اداری، پزشکی، تجاری و صنعتی است.

از جمله محصولات رونمایی شده توسط مرکز رشد فناوری های نوین دندانپزشکی پژوهشکده دندانپزشکی می توان فایل روتاری در دو نوع طلایی و آبی و متشکل از 12 سایز کامپوزیت های پرکننده دندان در دو مدل خمیری و فلو را نام برد. و متشکل از 11 رنگ، شیشه سمنت. آینومر در دو نوع فومینگ و پرکننده، باندینگ در دو نوع (نسل 5 و 7)، لاینر شیشه، اچینگ اسید، پانسمان موقت، محلول هیپوکلریت سدیم، محلول EDTA، محلول کلروفرم، محلول اوژنول، پودر اکسید روی و اسپری روان کننده توربین دندان اشاره شده.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا