سلامت خانواده

فیزیوتراپ های ورزشی هنوز جایگاه مناسبی ندارند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، سید علیرضا شهاب در حاشیه سمینار جدید فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپیگفت: محورهای مهم این سمینار شامل فتق ورزشکاران، اختلالات کنترل حرکت کتف، صدمات رباط مچ دست، درد مزمن مچ پا، آسیب های آرنج و درمان دستی در اختلالات ساکرو ایلیاک و پوبیس ورزشکاران و… که اغلب ورزشکاران را به چالش می کشد; مورد بحث قرار گرفت.

وی بیان کرد: فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپیدو حوزه توانمند خدمت رسانی به عموم جامعه و به ویژه جامعه ورزش هستند که در سال های گذشته مورد هجمه و هجمه برخی رشته های بدون صلاحیت حرفه ای قرار گرفته اند و به منظور تعدیل مرزهای این رشته، برگزاری جلساتی ضروری است. با جامعه فیزیوتراپی باید هیئت فیزیوتراپی، متخصصان این رشته و دانشجویان داشته باشیم تا مسائل صنفی و … را بررسی کنیم.

فیزیوتراپیست تیم ملی ایران تصریح کرد: معتقدیم فیزیوتراپ های ورزشی رکن اثبات شده و مهمی در ارائه خدمات به ورزشکاران هستند اما هنوز جایگاه شایسته خود را پیدا نکرده اند.

وی بر سرفصل های کاربردی سمینارهای جدید فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپیبهره مندی از ظرفیت دانشجویان فیزیوتراپی را یکی از موضوعات اساسی در رویدادهای علمی دانشگاه عنوان کرد و افزود: حضور دانشجویان، همکاران، اساتید برجسته و پژوهشگران از سراسر کشور در این سمینار فرصتی برای تبادلات علمی و ارتقاء آن است. سطح دانش همکاران فیزیوتراپیست در زمینه فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی فراهم کرده است، همچنین جلسات جانبی در قالب کارگاه های علمی و تخصصی، پنل ها، جلسات ویژه صنفی و انتخابات شعب، چالش ها و چشم اندازهای علمی و صنفی برای همکاران ترسیم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا