سلامت خانواده

آزمون مهارت مراقبت های تسکینی در سرطان برگزار شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جلب مشارکت های مردمی ماکسااین آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز آموزش مهارتی کشور و موسسه کنترل سرطان ایران برگزار شد.

سرفصل های آموزشی این دوره توسط ماکسا تهران، مطابق با استانداردهای جهانی و آخرین منابع علمی روز دنیا در زمینه آموزش مهارت‌های مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان، در بازه زمانی مهر 1402 تا اردیبهشت 1403 تدوین و تعیین و به متقاضیان ارائه شد.

کنترل علائم جسمی، روانی-روانی، مشکلات روحی و نیازهای کمکی بیماران سرطانی بخشی از مطالب علمی ارائه شده در این دوره بود.

فارغ التحصیلان این دوره پس از کسب قبولی در این آزمون، علاوه بر خدمت در مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور، می توانند درخواست مجوز تأسیس کلینیک های مشاوره سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان را به معاونت آموزشی ارائه دهند. از دانشگاه ها

مظاهری نژاد، معاون آموزشی و پژوهشی ماکسادرباره اهمیت مجوز این دوره مهارتی گفت: ماکسا اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی حمایتی و مراقبت تسکینی در ایران و کلیه پزشکان و پرستاران دارای آموزش داخلی و بین المللی می باشد. بین المللی آنها از مراقبت های حمایتی و تسکینی پیروی می کنند، نقش بسزایی در ارتقای سطح علمی مجموعه و کیفیت خدمات دارند.

وی افزود: در پی برگزاری این دوره، فصل جدیدی از فعالیت های آموزشی آغاز شد ماکسا است، دوره های دیگری نیز متعاقبا توسط مرکز آموزش مهارتی برگزار خواهد شد ماکسا اطلاع رسانی خواهد شد.

این آزمون منجر به اعطای مجوز مهارت های حمایتی و تسکینی برای 69 پزشک و پرستار می شود که از این تعداد 35 نفر ماکسا تهران و اصفهان و 34 نفر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا