بهداشت و درمان

آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها / ۳۰ بیمارستان برتر و عالی در کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنادکتر هاشم دریابری وی ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه پنجمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها در سال گذشته به پایان رسید، اظهار داشت: 1000 بیمارستان اعتباربخشی شدند و کمتر از یک درصد از بیمارستان ها در وضعیت “غیر استاندارد” قرار داشتند.

وی با اشاره به رتبه بندی بیمارستان های کشور گفت: بررسی نتایج پنجمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها نشان می دهد که 76 درصد بیمارستان ها درجه یک هستند که آمار قابل توجهی است.

مدیرکل مرکز پایش و اعتباربخشی امور پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در پایان سال گذشته ارزیابی دیگری انجام شد، افزود: همچنین بیمارستان ها از نظر «عالی» و «عالی» ارزیابی شدند. “برتر” در پایان سال گذشته. 30 بیمارستان از نظر کیفیت عالی یا برتر مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 8 بیمارستان عالی و 22 بیمارستان برتر تشخیص داده شدند.

دریاباری ادامه داد: 30 بیمارستانی که از نظر ممتاز یا برتر ارزیابی شدند، بیمارستان هایی بودند که در اعتبارسنجی «درجه یک» کسب کرده بودند. در واقع، 60 بیمارستان می توانند برای “عالی” یا “برتر” نامزد شوند. در نهایت 48 بیمارستان توانستند وارد عرصه رقابت با یکدیگر شوند و در نهایت 30 بیمارستان موفق به کسب درجه عالی یا برتر شدند.

وی درباره ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها خاطرنشان کرد: ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان ها از روز شنبه پنجم خردادماه آغاز شده و نتایج این دوره تا چند ماه آینده اعلام می شود.

مدیرکل مرکز پایش و اعتباربخشی امور پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مراکز جراحی محدود نیز اعتبار دارند، اظهار داشت: مراکز جراحی محدود برای اولین بار اعتبارسنجی شده اند. به عبارت دیگر باید گفت که اعتباربخشی مراکز جراحی محدود برای اولین بار در دولت سیزدهم انجام شد و این اعتبارسنجی سیستماتیک است.

دریابری درباره اعتباربخشی مراکز جراحی محدود گفت: اعتباربخشی مراکز جراحی محدود سال گذشته به صورت آزمایشی انجام شد اما اعتباربخشی سیستماتیک این مراکز از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی درباره به روز رسانی استانداردهای اعتباربخشی گفت: اعتباربخشی بیمارستان ها بر اساس کتاب هر دوره انجام می شود. در حال حاضر کتاب ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان در حال گذراندن مراحل پایانی بازنگری است. همه معیارها بررسی می شوند و اعتبارسنجی بر اساس معیارها انجام می شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا