سلامت خانواده

میزان ذخایر خون در ایران / اهدای 100 درصد داوطلبانه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو ، مصطفی جمالی روز سه شنبه 29 خرداد 1403 در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سال گذشته حدود 2 میلیون و 328 هزار واحد خون اهدا و به تمام درخواست های بیمارستانی پاسخ داده شد.

وی با عنوان این مقاله، سازمان انتقال خون ایران دارای بالاترین شاخص های جهانی اهدای خون است، افزود: در بسیاری از شاخص ها بهترین کشور منطقه و همچنین جزو پیشگامان اهدای 100 درصد داوطلبانه در جهان هستیم. جهان

جمالی تاکید کرد: همه این موفقیت ها را مدیون فداکاری اهداکنندگان خون در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه 100 درصد پاسخگوی نیاز شبکه خون درمانی هستیم، افزود: میزان ذخایر خونی در کشور به طور میانگین به 8 روز رسیده است و گاهی این میزان به 15 روز می رسد در حالی که میزان ذخیره خونی حدود 4.5 روز است. روزها. بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه با بیان اینکه استفاده از کیسه خون است فیلتر کنید وی از دیگر اقدامات انجام شده گفت: در سال گذشته میزان مصرف کیسه های خون بوده است فیلتر کنید به 70 درصد رسید؛ در حالی که این مقدار حدود 25 درصد بود. مقدار کیسه های خون را در نظر می گیریم فیلتر کنید امسال به 80 درصد افزایش یابد. مقدار کیسه های خون را نیز در نظر می گیریم فیلتر کنید برای رسیدن به 100 در طول یک برنامه دو ساله. افزایش کیسه های خون فیلتر کنید از میزان مرگ و میر و میر از جراحی های سنگین جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه موضوع خون موضوع پدافند غیرعامل محسوب می شود، افزود: ذخایر خونی یک موضوع راهبردی است و به همین دلیل مهم تلقی می شود. زمانی که مسئولیت سازمان انتقال خون را بر عهده گرفتم، ذخیره کیسه های خون حدود 3 هفته بود، اما ذخیره کیسه های خون در حال حاضر شش ماه است.

جمالی با بیان اینکه ساخت مراکز فرآوری در دستور کار است، افزود: ایجاد مراکز فرآوری را در دستور کار قرار داده ایم زیرا از ذخایر خون اطمینان داریم. مرکز پردازش در شهرستان پرند در حال ساخت است و هدف از ایجاد مرکز پردازش، جلوگیری از ایجاد شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به ضرورت بهره مندی از پلاسمای خون گفت: در سال گذشته میزان بهره مندی از پلاسمای خون را به 262 هزار لیتر رساندیم. در حالی که این مقدار معادل 180 هزار لیتر بوده است. در نظر داریم امسال این میزان را به 350 هزار لیتر برسانیم. بهره مندی از پلاسمای خون مهم است. چون تبدیل به دارو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا