سلامت خانواده

افراد بالای 40 سال باید این 8 غذا را بخورند

به گزارش خبرآنلاین، با نخوردن نان در بیست سالگی می توانید مقداری لاغر شوید که در سنین بالا سود چندانی برای شما نخواهد داشت. اما مطمئناً می توانید وزن خود را با افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی خود متعادل نگه دارید.

به گزارش بهداشت نیوز، انتخاب این دسته از غذاها که به آنها غذاهای جوان کننده نیز می گویند، باعث می شود بدن شما ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای مبارزه با سرطان، رفع چین و چروک ها و کمک به سوخت و ساز بدن را دریافت کند تا احساس جوانی و شادابی بیشتری داشته باشید.

1. ماهی قزل آلا وحشی

تغییرات هورمونی در دهه چهارم می تواند بر هورمون های اشتها، گرلین و لپتین تأثیر بگذارد. ویتامین D3 اضافی و پروتئین بدون چربی می تواند به کنترل اشتهای شما کمک کند. ماهی آزاد وحشی مناسب ترین گزینه برای این کار است، زیرا دارای ویتامین D3 و همچنین پروتئین است که ماهیچه ها را حفظ می کند و نقش مهمی در لاغری دارد.

2. شیر گیاهی

اگر نفخ دارید، وقت آن رسیده که غذاهایی که باعث نفخ می شوند را از رژیم غذایی خود حذف کنید. با افزایش سن، بدن ما نمی تواند لاکتوز را به اندازه نیاز بدن تجزیه کند. نفخ معده زمانی شروع می شود که نتوانیم چیزی را به طور موثر هضم کنیم. در این سن از مصرف لبنیات خودداری کنید. به احتمال زیاد با انجام این کار شاهد بهبود خواهید بود. اگر فکر می کنید شیر یکی از عناصر مهم وعده های غذایی شماست، بهتر است آن را با شیرهای گیاهی جایگزین کنید.

3. دانه چیا

بسیاری از انواع چربی های سالم می توانند به کاهش چربی بدن کمک کنند. امگا 3 یکی از این چربی های سالم است. سعی کنید هر روز یک وعده غذایی غنی از امگا 3 بخورید. پاشیدن دانه چیا روی اسموتی یا استفاده از بلغور جو دوسر برای صبحانه راهی بدون دردسر برای رسیدن به سهمیه امگا 3 روزانه است.

4. زغال اخته

به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، می تواند با رادیکال های آزاد از آنفولانزا تا التهاب هایی که باعث اضافه وزن می شوند مبارزه کرده و از آن جلوگیری کند. از زغال اخته در پنکیک غلات کامل استفاده کنید یا آن را به تنهایی به عنوان میان وعده بخورید.

5. تخم مرغ

هرگز سفیده را از زرده جدا نکنید و از تخم مرغ کامل در غذاهای خود استفاده کنید. چربی‌های سالم موجود در زرده‌ها می‌توانند برای مدت طولانی احساس سیری کنید. طبق تحقیقات انجام شده، مواد مغذی تخم مرغ فقط در قسمت نارنجی تخم مرغ وجود دارد، نه سفیده آن. با این حال، از خوردن زرده در اکثر رژیم ها اجتناب می شود.

6. آووکادو

آووکادو می تواند بهترین دوست بدن شما باشد. این میوه چرب حاوی چربی‌های غیراشباع سالم است که می‌تواند به کاهش کلسترول LDL (چربی بدی که شریان‌ها را مسدود می‌کند) کمک کند و شکمی صاف به شما بدهد. بر اساس تحقیقات، حدود 40 درصد از افرادی که تنها نیمی از آووکادوی تازه را همراه ناهار خود می‌خورند، تمایلی به خوردن یک وعده غذایی دیگر ساعت‌ها بعد نداشتند.

7. پیاز

پیاز در مبارزه با سرطان نیز بسیار مفید است. به گفته محققان، پیاز قرمز حاوی کورستین و آنتوسیانین است که می تواند با سرطان روده بزرگ و سینه مبارزه کند. پیاز با ایجاد محیط نامناسب برای رشد سلول های سرطانی، آنها را از بین می برد.

8. نخود فرنگی

نصف فنجان نخود حاوی حدود 8 گرم فیبر است که به شما کمک می کند تا به راحتی به مقدار فیبر روزانه مورد نیاز بدن خود برسید. استفاده از نخود فرنگی در سالاد باعث می شود احساس سیری کنید. همچنین می توانید آن ها را با کمی آرد، آبلیمو و نمک مخلوط کرده و یک هوموس خانگی تهیه کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا