سلامت خانواده

مشاوران املاک تهرانی – اقتصاد آنلاین را بخوانید

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها با نظر شورای عالی مسکن و ابلاغ نهایی. شورای مسکن استان تهران در یکصد و هشتمین جلسه این شورا در شهرستان پردیس افزایش 26 درصدی برای سال جاری اعلام شده است که این موضوع کاملا رسمی و قانونی است و اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز به صورت رسمی موضوع را اعلام کرده است. .

حسین جنتی تاکید کرد: مشاوران املاکی که سقف مجاز افزایش اجاره بها را رعایت نکنند جریمه می شوند.

وی با توجه به آغاز فصل اجاره در تابستان امسال از صاحبخانه ها خواست با ملایمت و انعطاف بیشتری با مستاجران رفتار کنند.

از سال 2019، با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، دولت افزایش 25 درصدی اجاره بها را اعلام کرده است که از آن زمان تاکنون ادامه داشته است.

دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه های خالی، پرداخت وام اجاره بها، تعیین حداکثر مجاز افزایش اجاره بها و ارائه کد رهگیری رایگان برای کنترل بازار مسکن را در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک) حذف شد و هم اکنون مشاوران املاک باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند. ثبت قراردادهای اجاره

از جمله امکانات این سامانه می توان به امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاورین املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، کارکرد شبانه روزی سامانه، پشتیبانی آنلاین و تلفنی و امکان شخصی سازی قرارداد

چندی پیش مهدی ساسانی – مدیر سامانه خندویس گفت: تاکنون 472 هزار و 570 قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا